مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد اختصاص ۶ مصوبه از سفر رئیس‌جمهور به حوزه بانوان خوزستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خوزستان شش مورد برای توسعه و رونق مسائل مربوط به بخش بانوان در نظر گرفته شده است.

مریم مراد اسکندری در نشست با اصحاب رسانه در حاشیه دومین روز نمایشگاه هفته دولت در اهواز با اشاره به عملکرد این حوزه برای توسعه بخش بانوان و ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان استان، اظهار کرد: با عنایت رئیس جمهور و معاونت محترم امور زنان در حوزه ریاست جمهوری، از مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان شش مورد برای توسعه و رونق مسائل مرتبط با بخش بانوان در نظر گرفته شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، وی افزود: از جمله این مصوبات می‌توان به اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث بازارچه‌های مرزی در بخش صنایع دستی و اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای کارآفرینی در بخش کشاورزی اشاره کرد که تمامی آن‌ها در حوزه زنان تاکنون مثمر ثمر بوده و همگی از امتیاز لازم بهره‌مند هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: اختصاص اعتبار کافی برای ساخت مدرسه دخترانه و همچنین اختصاص بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای خرید تبلت از دیگر مصوبات حوزه بانوان بود. اگرچه پس از آنکه مدارس بازگشایی شد این مبلغ برای تجهیز مدارس دخترانه اختصاص داده شد.

اسکندری گفت: مصوباتی نیز در یک سال گذشته برای اشتغال زنان روستایی در دستور کار قرار گرفت که به دنبال آن ۲۵۰ بانو مشغول به کار شدند و این تسهیلات همچنان در حال ارائه است.

وی بیان کرد: اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی و ارتقاء مهارت بانوان نیز در دستور کار قرار گرفت و همچنان برای رفع مشکلات بانوان در حال تلاش هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: در یک سال گذشته در زمینه چالش‌های حوزه زنان و آسیب‌ها، نشست‌های زیادی برگزار شده است و در فرمانداری شهرستان‌ها موارد و مشکلات بررسی شده است.

وی افزود: تقریباً تمامی مشکلات در کارگروه تخصصی دنبال شده که هر یک از این کارگروه‌ها یکی از مشکلات عمده خانه و خانواده را دنبال می‌کند و امیدواریم که نتیجه خوبی از این کارگروه‌ها حاصل شود.

اسکندری بیان کرد: در حادثه متروپل نیز آسیب‌هایی که به خانواده‌ها وارد شد مورد بررسی قرار گرفت و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیماران تحت درمان قرار گرفتند و به بیمارستان امام خمینی و گلستان اهواز برای بستری منتقل شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: سرکشی به گرمخانه شهرداری از فضاهایی بود که مشکلاتی در خصوص تجهیزات مورد نیاز و مشاوره داشت که مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه یک همت جمعی در برگزاری نمایشگاه ایجاد شد، عنوان کرد: برای اشتغال خانگی در این نمایشگاه ۱۰ غرفه اختصاص داده شد و در سالن خرمشهر، در بحث اشتغال و کارآفرینی معرفی شدند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of