استاندار عنوان کرد رشد ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی خوزستان در یک سال اخیر

استاندار خوزستان گفت: نرخ رشد اقتصادی خوزستان طی یکسال اخیر دو برابر شده و نرخ بیکاری کاهش یافته است و صادرات غیر نفتی نیز ۵۰ درصد رشد داشته است.

صادق خلیلیان امروز چهارم شهریورماه در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های وزارت نفت در خوزستان، اظهار کرد: وزیر نفت در یکسال اخیر چندین بار به خوزستان سفر کرده و همه این سفرها به منظور توسعه و عمران استان خوزستان بوده است. در زمینه مسئولیت های اجتماعی در مصوبات سفر رییس جمهور بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به خوزستان اختصاص داده شد که منجر به رشد و توسعه استان می شود.

وی ادامه داد: دولت توجه ویژه ای به خوزستان داشته و ۳۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه استان طی سه سال اختصاص داده است.

خلیلیان افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده نرخ رشد اقتصادی خوزستان طی یکسال اخیر دو برابر شده و نرخ بیکاری کاهش یافته است و صادرات غیر نفتی نیز ۵۰ درصد رشد داشته است.

استاندار خوزستان گفت: ابرپروژه آب غدیر که ۵۲ درصد از جمعیت خوزستان را تحت پوشش قرار می دهد اکنون در مرحله بهره برداری آزمایشی است و پس از آن نیز آب باکیفیت و پایداری را در خوزستان خواهیم داشت که از دز به مناطق غرب، جنوب و مرکزی استان منتقل می شود.

وی تصریح کرد: در بحث جمع آوری فاضلاب شهری اقدامات بسیار خوبی انجام شده و کارها سرعت قابل توجهی به خود گرفته است. در بحث آب شرب روستایی در سال گذشته به ۱۱۰۰ روستا و امسال تاکنون به بیش از ۴۰۰ روستا آبرسانی شده و آب این روستاها پایدار شده است.

خلیلیان بیان کرد: در سال گذشته علی رغم کاهش ۲۱ درصدی بارندگی در خوزستان و مشکلات تنش آبی در استان، با تغییر الگوی کشت موفق شدیم تولید گندم را افزایش دهیم و خرید گندم را به بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن برسانیم.

وی افزود: در خصوص صنایع نفت و گاز ظرفیت های بزرگی در خوزستان وجود دارد که باید از این ظرفیت ها بهره مند شویم. تکمیل زنجیره ارزش افزوده برای ما بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد تا با توسعه صنایع پایین دست، اشتغال و افزایش تولید و ارزآوری بیشتری را در خوزستان داشته باشیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of