امام جمعه خرمشهر مطرح کرد؛ شکل‌گیری مافیای خطرناک در شهرداری خرمشهر

امام جمعه خرمشهر گفت: احساس می‌شود که یک مافیای خطرناک در سطح شهرداری خرمشهر شکل گرفته و شهر را برای منافع سیاسی، اقتصادی، مالی و… خود، گرو گرفته است.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل پور  بیان کرد: معوق شدن حقوق کارگران شهرداری خرمشهر، اختلال در خدمت‌رسانی به مردم، انباشته شدن زباله‌ها و پسماندها، استخدام‌های بی رویه در این شهرداری، جذب نیروی مازاد در این شهرداری، تعطیلی پروژه‌ها و… از ضعف‌های مدیریت شهری در خرمشهر است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری خرمشهر یک بیماری مزمن دارد، تاکید کرد: همین موضوع باعث نارسایی‌های فراوانی در بحث خدمات و عمران شهری شده و مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

امام جمعه خرمشهر افزود: علت اصلی ایجاد مشکلات برای شهرداری خرمشهر خود شورای شهر است؛ دخالت‌های خارج از مجموعه شهرداری باعث شده تا کارها طبق روال خود پیش نرود و ارائه خدمات به شهروندان و پیگیری پروژه‌های شهری و عمرانی با اختلال روبه‌رو شود.

حجت‌الاسلام عادل پور یادآور شد: دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل شهرداری موظف به ارائه خدمات به مردم هستند و لازم است که مسئولان به فکر رفع مشکلات شهر خرمشهر باشند.

وی اظهار کرد: استخدام‌های بی رویه و بدون ضابطه در شهرداری خرمشهر نیز مزید بر علت است در حال حاضر این شهرداری به ۷۰۰ نفر نیرو نیاز دارد اما هم اکنون یک هزار و ۴۰۰ نفر در این شهرداری مشغول هستند و حقوق دریافت می‌کنند؛ درآمد شهرداری خرمشهر مشخص است اما هزینه‌هایی چندین برابر درآمد آن صورت می‌گیرد و همین امر باعث شده تا بدهی‌های این شهرداری روز به روز بیشتر شود.

امام جمعه خرمشهر گفت: حساب‌های شهرداری به واسطه بدهی‌های ایجاد شده مسدود می‌شود و این موضوع باعث شده تا شهرداری توان پرداخت حقوق پرسنل خود را هم نداشته باشد و ارائه خدمات به مردم با مشکل مواجه گردد زیرا وقتی کارگر حقوق خود را پس از چند ماه دریافت نکند، انگیزه و رغبت خود را از دست می‌دهد و در نتیجه خدمات شهری ضعیفی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مقروض و بدهکار نیز توان اجرای پروژه‌ها را ندارد و آن‌ها را به تعطیلی کشانده است، عنوان کرد: تعطیلی پروژه‌ها، انباشته شدن زباله‌ها و پسماندها، مردم را ناراضی و عصبانی کرده و موجب بدبینی شهروندان به مجموعه شهرداری و شورای شهر شده است.

حجت‌الاسلام عادل پور ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات، بی ثباتی مدیریت شهری در شهرداری است به گونه‌ای که خرمشهر هنوز نتوانسته یک شهردار داشته باشد و در حال حاضر مجموعه شهرداری توسط سرپرست اداره می‌شود؛ همین موضوع خود زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و بی انگیزگی‌ها برای کار است.

امام جمعه خرمشهر به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: با شورای شهر قبلی و فعلی در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده اما هیچ وقت خروجی در راستای رفع مشکلات شهری نداشته‌ایم و حرف‌ها صرفاً در حد همان وعده‌ها باقی مانده است.

وی افزود: جلسات زیادی با شهرداران، فرماندار، دادستان، مسئولان استانی از جمله استاندار و معاون عمرانی او، مسئولان دستگاه‌های نظارتی و… برگزار شده اما هیچ گونه اتفاق مثبت و خوشایندی رخ نداده است؛ این در حالی است که مشکلات به وزیر کشور نیز انعکاس داده شده و مشکلات حل نشده‌اند بلکه روز به روز وضعیت وخیم‌تر و بدتر می‌شوند.

حجت الاسلام عادل پور ادامه داد: همه صحبت‌ها و پیگیری‌ها با ارائه مدارک و اسناد است و احساس می‌شود که یک مافیای خطرناک در سطح شهرداری خرمشهر شکل گرفته و شهر را برای منافع سیاسی، اقتصادی، مالی و… خود به گرو گرفته است.

وی افزود: آنچه در فضای مجازی و حقیقی وجود دارد، این است که مردم از شهرداری و شورای شهر ناامید شده‌اند زیرا نه تنها زمینه پیشرفت و توسعه‌ای را فراهم نکرده‌اند بلکه موجب پسرفت شده‌اند؛ مردم از امام جمعه انتظار برخورد و پیگیری مطالبه دارند و بنده براساس رسالت خود که همان مطالبه‌گری است، موضوعات را رصد و پیگیری و رصد می‌کنم.

امام جمعه خرمشهر گفت: اگر به دنبال حل مشکلات کشور هستیم باید با فساد به صورت واقعی مبارزه کنیم و حرکت به سمت جلو بدون مبارزه با فساد و فاسدان ممکن نیست.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of