یک هنرمند عنوان کرد لازمه کاربردی کردن صنایع دستی در زندگی مردم

یک هنرمند صنایع دستی گفت: توسعه و رونق فعالیت هنرهای سنتی و صنایع دستی با توجه به گستردگی این هنر نیازمند آسیب‌شناسی است.

عبدالرحیم فروتن  با تاکید بر اینکه برای کاربردی کردن صنایع دستی در زندگی مردم تبلیغات رسانه‌ای لازم است تصریح کرد: ساخت صنایع دستی تزیینی اکتفا نمی‌کند بلکه ما باید صنایع دستی را تهیه و تولید کنیم که با قابلیت کاربردی امکان استفاده در منازل را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در معرض دید قرار دادن صنایع دستی تاثیر بسزایی در رواج و توسعه آن‌ها دارد یادآور شد: وقتی صنایع دستی در محیط‌های اجتماعی استفاده می‌شود بافت سنتی که در معرض دید مردم قرار می‌دهد جذابیت بسیار خاصی را ایجاد می‌کند و البته ناگفته نماند که این جذابیت به دلیل تفاوت آن با نمای مدرن زندگی امروزی است.

فروتن خاطرنشان کرد: حمایت مالی، معرفی صنایع دستی و صادرات آن به خارج از کشور می‌تواند عامل مهمی در توسعه اقتصادی کشور باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر محصولات مشابه صنایع دستی که کیفیت کمتری دارند در بازار عرضه شده است اضافه کرد: با اینکه این معضل در مواردی باعث رکود صنایع دستی اصیل شده ولی با ماهیت صنایع دستی اصیل به هیچ وجه در تقابل و قیاس نیست.

این هنرمند خراط تاکید کرد: باید راه ورود و توزیع چنین محصولاتی که کم کیفیت هستند بسته شود تا صنایع دستی رشد و رونق بیشتری پیدا کند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of