معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: ۴۰ درصد تست‌های PCR خوزستان مثبت‌اند / خطر جدی انتشار عفونت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از تست‌های PCR کرونا در خوزستان مثبت می‌شوند، گفت: این وضعیت نشان‌دهنده بالا بودن چرخش ویروس در جامعه است بنابراین هنوز خطر انتشار عفونت جدی است.

دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به افزایش شهرهای نارنجی و زرد در استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در استان خوزستان همان دو شهر قبلی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند. پنج شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰ شهر در وضعیت زرد و دو شهر در شرایط آبی قرار دارند بنابراین رنگ‌بندی شهرها نسبت به گذشته وضعیت بدتری پیدا کرده اما با این وجود خوزستان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوب‌تری دارد.

وی افزود: با وجود کاهش آمار بیماران و بستری‌ها و فوتی‌ها نسبت به هفته گذشته، باید یادمان باشد که به علت قرار داشتن در دهه اول محرم، مردم کمتر به مراکز منتخب و بیمارستانی مراجعه کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۳۰۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و بیمارستانی استان خوزستان مراجعه کرده‌اند که تنها از حدود یک هزار مورد نمونه گرفته شده است.

علوی بیان کرد: از این نمونه‌ها ۳۶۰ بیمار شناسایی شد که نسبت به روز قبل از آن، ۱۴۸ مورد بیشتر شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در این مدت ۳۷ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که تعداد موارد بستری نسبت به روز قبل سه نفر بیشتر بوده است. در این مدت سه نفر نیز جان باخته‌اند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: میزان مثبت شدن تست‌های PCR حدود ۴۰ درصد است که نشان‌دهنده بالا بودن چرخش ویروس در جامعه است و هنوز خطر انتشار عفونت جدی است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of