معاون آموزشی دانشگاه صنعتی دزفول عنوان کرد کاهش کیفیت رشته با جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: تجربه نشان داده است که در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، قریب به اتفاق دانشجویانی که جذب می‌شوند ضعیف هستند و این خود به خود باعث کاهش کیفیت رشته تحصیلی‌ می‌شود.

دکتر نعمت طهماسبی  با اشاره به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در یک رشته در این دانشگاه، اظهار کرد: در مهرماه امسال تنها در رشته مرمت از گرایش‌های معماری بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرفته می‌شود. پذیرش در این رشته در سال گذشته نیز بدون آزمون انجام شد.

وی افزود: افزایش تعداد رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها به فاکتورهای زیادی از جمله استقبال دانشجویان بستگی دارد و رشته‌های بدون آزمون معمولا رشته‌هایی هستند که پذیرش دانشجو در آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه نسبت به سال‌های گذشته تغیری نکرده است، گفت: خوشبختانه مشکلی در پذیرش دانشجو نداشته‌ایم و هر سال ظرفیت رشته‌های ما تکمیل می‌شود و تنها در یک رشته بدون آزمون دانشجوی می‌پذیریم.

طهماسبی در پاسخ به اینکه آیا پذیرش بدون آزمون باعث کاهش کیفیت آموزشی دانشجویان می‌شود، عنوان کرد: صددرصد اینگونه است؛ در دانشگاه‌های دیگر نیز تجربه نشان داده است که در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، قریب به اتفاق دانشجویانی که جذب می‌شوند ضعیف هستند و این خود به خود باعث کاهش کیفیت رشته تحصیلی‌ می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of