دانشگاه شهید چمران اهواز برای بازگشایی صددرصدی آماده می‌شود

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز از تلاش برای آماده‌سازی این دانشگاه به منظور بازگشایی صددرصدی در مهرماه خبر داد.

دکتر علی‌محمد آخوندعلی، در خصوص آمادگی دانشگاه برای بازگشایی کامل در مهرماه، اظهار کرد: در دو سالی که کرونا حاکم بود و آموزش مجازی بود، بسیاری از کارها به صورت حضوری در دانشگاه انجام می‌شد و سال گذشته نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و دامپزشکی اساسا با رعایت پروتکل‌ها حضور داشتند.

وی افزود: در ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۰، آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعم از دکتری و کارشناسی ارشد کاملا حضوری شد و نیمسال دوم یعنی نیمسالی که اخیرا تمام شد، با توجه به دریافت واکسن، رعایت پروتکل‌ها و شکستن موج کرونا، در اصل کاملا حضوری برگزار شد.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: خوابگاه‌های دانشجویی نیز در آن زمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تقلیل ظرفیت کامل، فعال بودند و اکثر دانشجویانی که واجد شرایط دریافت خوابگاه‌ بودند، حضور داشتند. علاوه بر این، تعداد زیادی دانشجویان بومی نیز داریم که از اطراف اهواز و ساکن شهر اهواز هستند که واجد خوابگاه نبوده‌اند و کاملا در دانشگاه حضور پیدا کردند.

آموزش غیر حضوری تنها ۲۰ درصد دانشجویان در ترم گذشته

آخوندعلی ادامه داد: به دلیل محدودیت و لزوم رعایت فاصله فیزیکی دانشجویان باید با رعایت پروتکل‌ها اسکان داده می‌شدند و ناگزیر بودیم که همه دانشجویان را به صورت حضوری پذیرا نباشیم و حدود ۲۰ درصد از دانشجویان غیر حضوری بودند؛ این تعداد، دانشجویان کارشناسی رشته‌های علوم انسانی بودند اما دانشجویان دکتری و ارشد علوم انسانی کاملا حضور داشتند.

وی با اشاره به بازگشایی خوابگاه‌ها پس از دو سال تعطیلی، بیان کرد: خوابگاه‌ها دو سال تعطیل بودند و دانشگاه نیز به دلیل کسالت رئیس سابق، رئیس و معاون پشتیبانی نداشت. دانشگاه دچار مشکلاتی شده بود و تحت این شرایط باید خوابگاه‌ها را برای بازگشایی ضربتی آماده می‌کردیم. مشکلات مالی نیز دست و پاگیر بود و پیگیری برای رفع آن وقت زیادی می‌برد. با این شرایط باید میزبان چند هزار دانشجو می‌بودیم.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: علاوه بر آن اساتید دانشگاه نیز دو سالی می‌شد که از آموزش حضوری فاصله داشتند. آزمایشگاه‌ها باید راه‌اندازی می‌شدند و سیستم‌های تهویه سرمایشی و گرمایشی نیز به دلیل آب و هوا نیاز به تجهیز و تعمیر داشتند که باید راه‌اندازی می‌شدند.

تجهیز تمامی بلوک‌های خوابگاهی تا مهرماه

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با وجود تمام بدهی‌ها و اعتبارات منفی دانشگاه که البته دولت در این شرایط باید به صورت ویژه به دانشگاه شهید چمران در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها نگاه کند و به ویژه در مقایسه با دانشگاه‌های هم‌تراز اعتبارات پایه باید تقویت شود، باید صدها اتاق را تجهیز می‌کردیم که کار ساده‌ای نبود اما خوشبختانه توانستیم دانشگاه را بازگشایی کنیم و دانشجویان را در خوابگاه‌ها اسکان دهیم.

آخوندعلی با اشاره به آماده‌سازی دانشگاه برای مهرماه عنوان کرد: برای مهر ۱۴۰۱ بقیه بلوک‌های خوابگاهی تجهیز خواهند شد و تمام تلاش ما بر این است که ۲۰ درصد دانشجویانی که ترم گذشته نتوانستیم حضوری داشته باشیم را به صورت حضوری به دانشگاه بیاوریم.

وی تاکید کرد: امیدواریم وزارت علوم نیز کمک کند و مشکلات را در یکی دو ماه آینده حل کنیم. شبانه‌روز در حال تلاش برای آماده‌سازی دانشگاه هستیم و سعی می‌کنیم تا حد امکان تا اول مهر آزمایشگاه‌ها و سیستم‌های آموزشی را به روز کنیم و برای مهرماه سعی می‌کنیم با ظرفیت کامل دانشگاه را بازگشایی کنیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of