مطب‌های بدون کارتخوان دزفول و سرگردانی بیماران

استفاده نکردن برخی پزشکان دزفول از کارتخوان و فرار مالیاتی آنها دردی مضاعف به بیماران تحمیل کرده که لازم است دستگاه‌های مربوطه برخورد لازم را با مطب‌های پزشکی داشته باشند.

برای درمان پادرد مادرم به مطب یکی از پزشکان دزفول مراجعه کردیم؛ با وجود گرمای طاقت فرسای تابستان دزفول، پله‌های ساختمان پزشکان را طی کردیم تا خود را به مطب پزشک رساندیم.

هنگام پرداخت هزینه ویزیت به منشی در کمال تعجب متوجه شدیم مطب، دستگاه کارتخوان ندارد و باید مبلغ را به صورت نقد پرداخت شود.

یکی دیگر از شهروندان دزفول نیز که برای پرداخت هزینه ویزیت پزشک با همین مشکل مواجه شده بود، گفت: برای پرداخت نقدی ویزیت با وجود گرمای شدید تابستان به چندین باجه بانک مراجعه کردم ولی یا دستگاه خراب بود یا پول نقد نداشت.

بیمار بخت برگشته علاوه بر درد بیماری در هوای گرم و شرجی دزفول مجبور است با التماس و خواهش از فروشگاه‌های اطراف پول نقد طلب کند.

علی کرمی یکی از شهروندان دزفول در این خصوص بیان کرد: برای مشکلی که برایم پیش آمده بود به مطب چند پزشک مراجعه کردم ولی منشی‌ها پول نقد طلب کردند این در حالی است که به علت شیوع کرونا از سال‌های گذشته پول نقد نگهداری نمی‌کنم و کارهای روزمره را با تلفن بانک یا کارتخوان انجام می‌دهم.

این شهروند دزفولی ادامه داد: پزشکان با استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان قصد دورزدن قانون را دارند و با وجود تمکن مالی و درآمد بالا در پی فرار مالیاتی هستند.

وی با بیان اینکه قبح فرار مالیاتی شکسته شده از مسوولان خواست به این موضوع رسیدگی کنند.

یک بانوی باردار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هنگام مراجعه به متخصص زنان، با وجود وضعیت نامناسب و خواهش فراوان از منشی پزشک، مجبور شدم در این هوای نامطلوب و شرجی به چند باجه بانک مراجعه و مبلغ ویزیت را به صورت نقدی پرداخت کنم.

این بانوی دزفولی خواستار رسیدگی به این وضعیت و ورود دستگاه‌های نظارتی شد؛ برای پیگیری این موضوع سراغ رئیس نظام پزشکی دزفول رفتم که مهرداد کلانتریان در این باره گفت: وظیفه‌ای درخصوص رسیدگی به نحوه پرداخت ویزیت پزشکان برای این سازمان تعریف نشده است.

او ادامه داد: اگر پزشکان تعرفه اضافه بگیرند ورود خواهیم کرد ولی موضوع رسیدگی و بازرسی از موضوع استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان در مطب‌ها برعهده سازمان مالیاتی کشور است.

با سخنان رئیس نظام پزشکی دزفول موضوع را از رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان دزفول پیگیر شدم که حمیدرضا تختایی توضیح داد: به استناد قانون بودجه، نامه‌ای به سازمان نظام پزشکی دزفول مبنی بر استفاده از کارتخوان در مطب‌ها ارسال کرده‌ایم و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ گزارش شکایت در این خصوص به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه همه پزشکان تا یک ماه آینده مکلف به استفاده از کارتخوان هستند، افزود: باید قانون پایانه فروشگاهی رعایت شود حال آنکه برخی پزشکان از کارتخوان اجاره‌ای استفاده می‌کنند تا به نوعی از پرداخت مالیات فرار کنند.

تختایی بیان کرد: افرادی که از کارتخوان اجاره‌ای استفاده می‌کنند از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهند شد.

با توجه به درآمد بالای پزشکان، انتظار می‌رود قوانین مربوط به مالیات رعایت و عدالت مالیاتی برقرار شود تا بیماران علاوه بر رنج بیماری مجبور به تحمل رنج‌های دیگری نشوند.

همچنین از دستگاه‌های دولتی انتظار می‌رود نظارت و برخورد بیشتری با این موارد داشته باشند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of