گله‌مندی مردم آبادان از وضعیت نابسامان خدمات شهری

وضعیت نابسامان آسفالت، نظافت و خدمات شهری در آبادان موجب گله مندی مردم این شهر بخصوص ساکنان مناطق حاشیه آبادان شده است.

تعدادی از شهروندان آبادان ضمن اظهار نارضایتی از وضعیت نابسامان خیابان‌ها، کوچه‌ها و ارائه خدمات شهری از سوی شهرداری این شهر اظهار داشتند آبادان با گذشت سالها از پایان جنگ تحمیلی هنوز شاهد ساختمان‌های مخروبه، خیابان‌های بدون آسفالت و انباشت زباله در مناطق مختلف شهری است.

یک شهروند ساکن کوی بهار آبادان به خبرنگار ایرنا گفت: شهروندان آبادانی برای آسفالت خیابان‌های خود باید به شهرداری التماس کنند که البته بی نتیجه است.

عقیل سلامات بغلانی افزود: اهالی بارها برای آسفالت خیابان بهار۱۰۲ به شهرداری منطقه ۲مراجعه کرده ولی غیر از وعده پوچ هیچ نتیحه ای نگرفتند.

یک شهروند ساکن کوی کفیشه ضمن ابراز گله‌مندی از افزایش انبارهای ضایعاتی و تعداد افراد کارتون خواب در این منطقه گفت: ساکنان این منطقه روز به روز شاهد افزایش انبارهای ضایعاتی و افراد معتاد و کارتون خواب هستند.

محمد یزدانی افزود: انبارهای ضایعاتی به محلی برای تجمع زباله‌ و حیوان‌های موذی همچون موش تبدیل شده اند که بهداشت و سلامت مردم را به خطر انداخته اند.

شهروند ساکن منطقه فرهنگیان ذوالفقاری نیز از نبود فضای سبز و مکان‌ تفریحی مناسب در شهر آبادان ابراز گله مندی کرد و گفت: مردم آبادان سالها است آرزوی فضای سبز و مکان‌ تفریحی برای فرزندانشان دارند آرزویی که ظاهرا هرگز برآورده نخواهد شد.

فاطمه دشتی‌نژاد افزود:باکس زباله محله وضعیت نابسامانی دارد و نیاز به تعویض دارد ولی هیچ اقدامی از سوی شهرداری در این خصوص انجام نمی شود.

وی افزود:با وجود تعطیلی مدارس مکان تفریحی مناسبی برای کودکان آبادانی در این شرایط سخت آب و هوایی در مناطق حاشیه‌ای این شهر وجود ندارد و امکانات تفریحی در آبادان عمدتا در مرکز این شهر متمرکز شده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان مشارکت مردم برای نظافت عمومی در سطح شهر را مهم بیان کرد و گفت: مشارکت مردم مبنی بر گذاشتن زباله‌ها در ساعت مقرر درب مناطل و حفاظت از باکس‌های زباله مهم است.

کورش ایرانفر با بیان اینکه روزانه به طور متوسط بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ تن زباله از سطح شهر آبادان جمع آوری می شود افزود: در هفته گذشته یک هزار و ۲۰۰ باکس زباله جدید در محله‌های مختلف آبادان نصب شد و انتظار داریم مردم در حفظ و نگهداری این باکس‌ها همکاری کنند چرا که تهیه هر باکس زباله ۳۰ میلیون ریال برای شهرداری هزینه در بر داشته است.

وی با اشاره به ساختمان‌های مخروبه و رهاشده در سطح شهر آبادان گفت: تعیین تکلیف املاک و ساختمان‌های تخریبی سطح شهر آبادان از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است و برای برخی اخطار صادر شده و برخی دیگر نیز تخریب شده و به فضای سبز محله‌ای تبدیل شده اند.

ایرانفر به وضعیت انبار ضایعاتی در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و افزود: فهرست انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در سطح شهر آبادان تهیه شده و به مراجع قضایی معرفی شدند که تاکنون ۶ محل ضایعاتی در آبادان پلمب شده است.

وی در بخش دیگری به طرح ساماندهی کانال‌های روباز منطقه کنار پلیت منازل شرکت نفت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰۰ متر از این کانال فاضلاب با مشارکت شرکت پالایش آبادان اجرا شده و امید است با هماهنگی‌ لازم در آینده نزدیک ادامه این طرح اجرایی شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of