برقراری ارتباط بندری بین اروندکنار آبادان و فاو عراق برای رونق اقتصادی منطقه ضروری است

بخشدار اروندکنار آبادان برقراری ارتباط تجاری بین اروندکنار و فاو عراق را ضروری دانست و گفت: ارتباط تجاری بین بنادر اروندکنار و فاو در رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار است.

صادق جلالی اظهار داشت:بندر اروندکنار فقط ۲۰۰ متر تا شهر فاو عراق فاصله دارد و در صورت ایجاد ارتباط تجاری با این شهر امکان تبادل کالا و در نتیجه رونق اقتصادی منطقه فراهم خواهد شد.
وی افزود: با توجه به هم مرز بودن اروندکنار با شهر فاو عراق در صورت فراهم شدن زمینه مبادلات تجاری بین اروندکنار با فاو شاهد توسعه اقتصادی در منطقه خواهیم بود که نیاز است این مهم از سوی وزارتخانه های خارجه، کشور و اقتصاد پیگیری شود.
به گزارش ایرنا در سفر اخیر وزیر امور اقتصاد و دارایی به اروندکنار ، برقراری تبادل تجاری با شهر فاو عراق مطرح شد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

بخشدار اروندکنار به فاصله نزدیک بندرتجاری اروندکنار به بنادر کشورهای همجوار از جمله کویت و نقش آن در گسترش صادرات کالاهای غیرنفتی اشاره کرد و افزود: موقعیت خاص و استراتژیک بندر اروندکنار نسبت به سایر گمرکات استان خوزستان باعث شده تا زمینه بهتری برای تجارت و ترانزیت کالا از این بندر فراهم شود.

وی به ساخت اسکله یک هزار تُنی در بندر تجاری اروندکنار اشاره کرد و افزود: این اسکله در سالجاری تکمیل و به بهره بردار ی خواهد رسید و می تواند در پهلوگیری شناورهای تجاری بزرگ و افزایش صادرات کالا از بندر اروندکنار تاثیرگذار باشد.

بندر اروندکنار در تیرماه ۱۳۹۹ به بندر تجاری ارتقا یافت.
بندر اروندکنار تا پیش از شروع جنگ تحمیلی، یکی از بنادر فعال خوزستان بود بسیاری از ساکنان این بندر پس از جنگ تحمیلی به استان‌های همجوار مهاجرت کردند.

بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید. بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی در اروندکنار فعالیت دارند.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و روبه‌روی شهر فاو عراق قرار دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of