نواقص ایمنی بازارهای سطح شهر خرمشهر به دادستانی اعلام شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری خرمشهر گفت: گزارش نواقص ایمنی موجود در بازارهای خرمشهر پس از ارسال به شهرداری، به دادستانی اعلام شد.

جواد نجف‌نیا روز شنبه  بیان کرد: با طرح فوریت موضوع شناسایی ساختمان‌های غیرایمن حسب وظیفه سازمانی و دستور دادستان، برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، شناسایی نقاط حادثه خیز، سازه‌ها و محل‌های غیرایمن در این شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارشناسان از بازارهای سطح شهر خرمشهر اعم از بازار اروند، امام رضا(ع)، صفا، بازار روز و بازار امام علی(ع) و خوابگاه شهید قنوانی بازدید فنی به عمل آوردند و مشخص شد در این موارد ایمنی از جمله وسایل مهار آتش وجود ندارد.

نجف‌نیا با بیان اینکه بازارهای خرمشهر پرتردد و برای شهروندان خطرساز هستند و این امر نیاز به نگاه جدی دارد تا مشکلات ایمنی برطرف شود گفت: بیشتر بازارهای خرمشهر با کمبود و یا نداشتن تجهیزات ایمنی روبه رو هستند و اگر حادثه‌ای رخ دهد با مشکلات زیادی رو به رو خواهیم شد.

وی ادامه داد: ساختمان‌ها و بازارهایی که در چند طبقه ساخته می‌شود باید به امکانات ایمنی مجهز باشند تا در هنگام بروز حادثه احتمالی، آتش نشانان بلافاصله از تجهیزات موجود در محل استفاده کنند که متاسفانه در بازارهای خرمشهر تجهیزات مهار آتش، محل پارک خودروی آتش نشانی و دسترسی آسان ندارند.

وی گفت: با بررسی‌ انجام شده مشخص شد کابل‌های برق در محل بازارهای خرمشهر و محله‌ها، در ارتفاع پایین قرار دارند و خودروهای آتش نشانی برای خاموش کردن آتش با مشکل روبه رو می‌شوند.

نجف‌نیا بیان کرد: بازار امام علی(ع) خرمشهر سامانه مهار آتش ندارد و نیز فاقد فایرباکس است؛ همچنین راه‌ها دسترسی به ویژه مسیر شمالی تردد، به خاطر ازدحام جمعیت دستفروشان مشکل را برای آتش نشان دوچندان خواهد کرد.

۸۰ درصد بانک‌های خرمشهر به سامانه مهار آتش مجهز نیستند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری خرمشهر گفت: در بازدید و بررسی از ۲۷ واحد بانک در سطح خرمشهر، ۸۰ درصد این بانک‌ها به سامانه مهار آتش مجهز نیستند و برای تجهیز آن، هشدار لازم داده شد که امید است نواقص لازم را برطرف کنند.

سازمان آتش نشانی خرمشهر با کمبود تجهیزات روبه رو است

نجف نیا با بیان اینکه کمبود اعتبار برای خرید تجهیزات آتش نشانی یکی از مهمترین معضلات این سازمان است افزود:این آتش‌نشانی هیچ گونه درآمدی ندارد و برای خرید تجهیزات نیاز به اعتبار دارد. فهرست تجهیزات ، ماشین آلات و ابزارآلات مورد نیاز آتش نشانی خرمشهر به ویژه خودروی مجهز به پله بالابر به شهرداری اعلام شده است.

وی پله بالابر را یکی از مهمترین و اصلی‌ترین نیازهای مهار آتش برای ساختمان‌های چندطبقه تجاری و مسکونی لازم و ضروری دانست و گفت: برای امداد و نجات ساحلی نیز با مشکل نبود قایق و جت اسکی روبه رو هستیم و این مورد نیز به شهرداری اعلام شده است.

وی ادامه داد: پارسال چهار فوتی غرق شدگی در خرمشهر داشتیم و فروردین امسال نیز چهارنفر و اردیبهشت نیز ۲ نفر در رودخانه کارون غرق شدند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of