بازدید جمعی از بزرگان و کشاورزان روستاهای بخش مرکزی اهواز از وضعیت آب سد کرخه

جمعی از بزرگان، شیوخ، سادات و کشاورزان روستاهای بخش مرکزی اهواز، با توجه به ممنوعیت کشت تابستانه از نزدیک کاهش شدید آب سد کرخه را مشاهده کردند.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری اهواز، شیوخ و بزرگان روستاهایی از اهواز که کشت اراضی آنها از رودخانه کرخه متاثر می شود، از این سد دیدن کردند تا با مشاهده وضعیت کاهش شدید آب در پشت این سد، دلیل اعلام ممنوعیت کشت را از نزدیک ببینند.

بر اساس این گزارش در این بازدید که با حضور مسوولانی از فرمانداری اهواز، سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی استان انجام شد، گزارشی از وضعیت بحرانی آب در دریاچه سد کرخه برای بزرگان این روستاها برای آگاه سازی ارایه شد.

بزرگان و شیوخ نیز در این بازدید به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار تدبیر در خصوص رفع مشکلات کمبود آب در سال‌های آینده با ارایه راهکارهای کارشناسی شده و همچنین ارایه بسته‌های حمایتی به کشاورزان شدند.

حجم آب مخزن سد کرخه بزرگ‌ترین سد خاکی خاورمیانه و یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب خوزستان به دلیل بارندگی کم در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب از ذخیره استراتژیک سد کرخه استفاده شده و به گفته مسوولان آب ذخیره شده فعلی تنها جوابگوی شرب و حقابه محیط زیست است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of