مجتمع مسکونی عدالت در اهواز بدون اخذ پایان کار بهره برداری شده است مجتمع مسکونی عدالت در اهواز بدون اخذ پایان کار بهره برداری شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه مجتمع مسکونی عدالت ۲ واقع در منطقه ۳۰۰ دستگاه اهواز پایان کار ندارد گفت: این مجتمع شرایط لازم را برای بهره‌برداری نداشته و شهرداری نیز مجوز بهره‌برداری برای این ساختمان در سال‌های اخیر صادر نکرده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان ، محمد خانچی در نشست بررسی آخرین وضعیت ساختمان عدالت ۲ که این روزها باعث ترس و اعتراض ساکنان آن به دلیل ناامن بودن شده است اظهار داشت: ساختمان مذکور دارای ۱۰ طبقه است که ۲ طبقه آن زیر زمین می باشد.

وی افزود: این ساختمان سال ۱۳۸۷ پروانه گرفت و تا سال ٩٢ با بررسی‌ انجام شده اکثر قسمت‌های آن به اتمام رسید و بخش‌های دیگر آن شامل نازک کاری، جان‌پناه‌، حفاظ و نرده، ایمن سازی راه پله‌ها، انشعاب گاز و برق انجام نشده است ضمن اینکه ساختمان مذکور دارای تاییدیه از نظام مهندسی نیست و شهرداری برای آن پایان کار صادر نکرده است.

خانچی بیان کرد : در حال حاضر مشکلات بهره‌برداری از ساختمان عدالت ۲ اهواز جدی است و نشت آب به زیر زمین آن باید متوقف شود، همچنین چاله آسانسور و نورگیرها برای جلوگیری از سقوط افراد باید ایمن‌سازی شود و پس از آن یک شرکت واجد صلاحیت باید امکان و نحوه مقاوم سازی ساختمان مذکور را بررسی کرده و سپس برای آن برنامه ریزی شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در رابطه با ساختمان عدالت ۲ اهواز گفت: تشکیل نشست ستاد بحران در فرمانداری اهواز و استانداری خوزستان و استعلام دستگاه قضا از راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی در مورد وضعیت ساختمان، بررسی‌های کارشناسی توسط کارشناسان این دستگاه و ارزیابی وضعیت ساختمان از جمله این موارد می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: اقداماتی به سرعت انجام می‌شود تا این ساختمان ناایمن به یک شرایط امن و ایمن برسد تا تحویل مردم شود ضمن اینکه مالک نیز باید متعهد شود موارد ایمنی لازم را طبق نظر کارشناسان مربوطه انجام دهد.

در این‌ نشست موضوع اسکان موقت ساکنان این ساختمان تا تعیین تکلیف مورد بحث قرار گرفت.

ساکنان مجتمع مسکونی ع دالت ۲ اهواز در چند روز اخیر چندین تجمع نسبت به نا امین بودن ساختمان مذکور که از سوی تعاونی بیمارستان ابوذر اهواز ساخته شده است داشته اند.

برخی خانوارهای این مجتمع از ترس ریزش ساختمان مذکور در اطراف آن چادر زده و در هوای گرم در چادر اسکان یافته اند.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز روز گذشته با اشاره به وضعیت ساختمان ۱۵۴ واحدی تعاونی بیمارستان ابوذر موسوم به عدالت ۲ که وضعیت ناایمن آن در روزهای اخیر خبرساز شده است گفت: این ساختمان با وجود نداشتن پایان کار بهره برداری شده که از دادستان برخورد با هر ترک فعل یا تخلفی را خواستاریم.

ریزش برج متروپل آبادان با ده ها کشته و زخمی موجب نگرانی ساکنان برخی مجتمع های مسکونی نا ایمن و فاقد پایان کار در استان خوزستان از جمله اهواز شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of