افت فشار و قطعی آب، ساکنان مهرشهر دزفول را کلافه کرد

افت فشار و قطعی آب در کوی مهرشهر دزفول در گرمای نزدیک به ۵۰ درجه سانتیگراد، اهالی این منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

افزایش مصرف آب در دمای بیش از ۴۵ درجه امری بدیهی است، در واقع شهروندان برای جبران گرمای هوا مجبورند آب بیشتری مصرف کنند.
در چنین شرایطی که باید امکانات برای افزایش آب فراهم باشد کوی مهرشهر دزفول با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت با مشکل افت فشار و در ساعاتی از شبانه روز قطعی آب مواجه است.
این وضعیت اهالی را کلافه کرده است، علیرضا امیریان‌نژاد ساکن سایت یاس کوی مهرشهر در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: منبع‌های آب از ابتدای مهرشهر که سایت گلستان است آبگیری می‌شوند و وقتی به سمت انتهای مهرشهر و سایت‌های یاس، نرگس، لاله و شقایق می‌رویم، فشار آب کمتر است.
وی با بیان اینکه آبگیری منابع از ساعت حدود ۱۲ شب تا هفت صبح ادامه دارد، افزود: منابع آب در طول این مدت پر می‌شوند و درواقع از هفت صبح تا ۱۲ شب تنها آبی برای مصرف وجود دارد.
بنا به گفته این ساکن مهرشهر، بیش از ۹۰ درصد ساختمان‌های مهرشهر ۲ منبع سه هزار لیتری برای ۲۰ تا ۲۲ واحد مسکونی دارند که حدود ۱۷ ساعت شبانه روز فقط آب مصرف می‌کنند و ورودی ندارند.
وی با بیان اینکه هر واحد به طور متوسط ۳۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند، افزود: هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۴ اغلب سایت‌های مهرشهر با مشکل بی‌آبی مواجه هستند و هر واحد یک منبع ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتری برای ذخیره آب دارد که این میزان آب بیشتر از ۲ یا سه ساعت دوام ندارد.
امیریان‌نژاد اظهارداشت: افزون بر ۲ هفته است که افت فشار باعث شده اهالی مهرشهر بیش از هشت ساعت شبانه روز آب نداشته باشند چراکه منبع‌ها نیز همان لحظه آبگیری امکان استفاده ندارند و حدود ۲ ساعت برای امکان استفاده آب زمان نیاز است.
وی با بیان اینکه واحدهای بدون منبع آب در این ساعات کاملا بدون آب هستند و واحدهای دارای منبع حدود سه ساعت آب دارند، افزود: هشت تا ۹ ساعت باقیمانده نیز اکثر واحدهای مهرشهر با مشکل آب مواجه هستند و حتی یک قطره آب هم ندارند.
این ساکن مهرشهر خواستار حل مشکل آب اهالی این منطقه شد و اظهارداشت: تماس‌هایی برای رفع مشکل با آبفا برقرار شده ولی تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.
محسن تراب یکی دیگر از اهالی مهرشهر دزفول نیز بیان کرد: برای تامین آب در ساعاتی از روز با مشکل مواجهیم و مجبوریم برای تامین نیاز خود از سایر نقاط شهر با دبه آب خود مورد نیاز را تامین کنیم.
وی با بیان اینکه مشکل آب مهرشهر در روزهای اخیر بیشتر شده است، خواستار رفع این مشکل شد.
یک بانوی ساکن سایت گل نرگس مهرشهر دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کار از افت فشار آب گذشته و از حدود ۲ هفته پیش، از ساعت ۱۳:۳۰ تا ساعت یک بامداد با قطع آب مواجه هستیم.
وی که خواست نامی از وی برده نشود، افزود: مانند روستاهای دورافتاده آب اهالی ساکن این سایت با تانکر تامین می‌شود.

مدیر آبفا منطقه دزفول درخصوص مشکل پیش آمده در مهرشهر دزفول گفت: با مساعدت شهرداری و پیگیری فرمانداری مشکل افت فشار آب در برخی منازل مسکونی مهرشهر تا اواسط هفته آینده برطرف می‌شود.
مصطفی اسماعیل‌ سالم افزود: همزمان با افزایش مصرف آب در ماه‌های گرم سال، برخی منازل منطقه مهرشهر به دلیل قرار داشتن در ارتفاع نسبت به سایر مناطق با مشکل افت فشار آب مواجه می‌شوند.
وی درحالی از وجود این مشکل از سال‌های قبل سخن گفت که اغلب اهالی معترض مهرشهر تاکید دارند این مشکل امسال حاد شده و افت فشار و قطعی آب هرگز در سال‌های گذشته به این میزان نبوده است.

مدیر آبفا منطقه دزفول همچنین تاکید کرد: رفع مشکل افت فشار آب این واحدها در دستور کار است و با پیگیری فرماندار و همراهی شهردار دزفول قرار است ۲ حلقه چاه در اختیار آبفا قرار گیرد تا برای تقویت فشار به شبکه توزیع آب مهرشهر و همچنین مناطق شرق متصل شوند.
وی افزود: با توجه به افزایش شدید دمای هوا مصرف آب افزایش یافته است که از شهروندان درخواست می‌شود در مصرف آب در این روزها صرفه‌جویی کنند.

کوی مهرشهر دزفول با ۱۱۴ بلوک بیش از ۲هزار و ۳۰۰ واحد آپارتمانی و افزون بر ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که قاعدتا باید قبل از احداث، اقدامات کارشناسی برای جانمایی زمین و تامین زیرساخت‌های لازم از جمله آب انجام می‌شد تا مشکلی نظیر وجود برخی بلوک‌ها در ارتفاع و نرسیدن آب به آنها که از سوی مدیر آبفا دزفول به عنوان یکی از دلایل بروز مشکل مطرح می‌شود، رخ ننماید.

انتظار می‌رود مسوولان مربوطه در گرمای طاقت فرسای دزفول و با توجه به درپیش بودن تابستان و گرم تر شدن هوا، هرچه سریعتر مشکل افت فشار و قطعی آب اهالی کوی مهرشهر دزفول را رفع کنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of