ثبت نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در خوزستان تمدید شد

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: ثبت نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت مقدماتی مسابقات جهانی مهارت لیون فرانسه ۲۰۲۴ تا ۱۷ تیر ۱۴۰۱ تمدید شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ، جلیل بیت مشعلی افزود: مسابقات ملی مهارت همه ساله با هدف ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، معرفی ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع چالش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، فراهم ساختن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان، شکوفایی مهارت‌ها و انگیزش در جوانان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه شرایط سنی شرکت در این مسابقات ملی مهارت حداکثر ۲۱ سال است بیان کرد:البته رشته‌های امنیت سایبری، پردازش ابری، مکاترونیک، فناوری آب، سرویس و نگهداری هواپیما فاقد شرایط سنی است و این فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به این رشته ها برای شرکت در مسابقات است.

وی گفت: ثبت نام متقاضیان مسابقات ملی مهارت مقدماتی مسابقات جهانی مهارت لیون فرانسه تا ۱۷ تیر سال جاری ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت http://worldskills.ir به صورت آنلاین و یا با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های خوزستان ثبت نام کنند.

بیت مشعلی بیان کرد: متقاضیان شرکت در این مسابقات باید یکی از مدارک، گواهی‌نامه مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در رشته‌های مرتبط، دیپلم کاردانش یا فنی وحرفه‌ای در رشته های مرتبط ، دانش آموختگان  دانشگاه فنی وحرفه‌ای و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته‌های امنیت سایبری – پردازش ابری، توسعه نرم افزارهای موبایل، راهکارهای نرم افزار برای تجارت، مدیریت سامانه‌های تحت شبکه و طراحی و توسعه وب، را دارا باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از علاقه مندانی که قصد شرکت در مسابقات را دارند اما تاکنون موفق به دریافت گواهینامه بین المللی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور نشده‌اند خواست با مراجعه به سایت advari-irantvto-ir ثبت نام و پس از کسب نمره قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی ، گواهینامه مهارت خود را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا مسابقات جهانی مهارت یک رویداد مهارتی دو سالانه است که هر ۲ سال یکبار در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود. این مسابقات زیرنظارت و برنامه ریزی سازمان جهانی مهارت اجرا می‌شود. هم اکنون ۸۳ کشور عضو این سازمان هستند. ایران نیز از سال ۱۳۵۴ به عضویت این سازمان درآمده است.

مسابقات ملی مهارت، رویدادی است رقابتی، پروژه محور، سالانه و سه مرحله‌ای (شهرستانی- استانی-کشوری) که برای گروه هدف جوانان زیر ۲۱ سال کشور برگزار می‌شود.این مسابقات به‌عنوان گام اول فرآیند انتخاب تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌شود. مسابقات ملی مهارت حداکثر در ۶ رسته اصلی و ۵۶ رشته فرعی برگزار می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of