اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی با مشارکت وزارت عتف و معاونت علمی ریاست جمهوری

طرح ملی ترویج کارآفرینی با مشارکت وزارت عتف و معاونت علمی ریاست جمهوری عملیاتی خواهد شد.

 به نقل از معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در جلسه ستاد «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» استان گیلان: طرح ملی ترویج کارآفرینی با مشارکت وزارت عتف و معاونت علمی ریاست جمهوری عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به ماموریت‌ها و خط مشی‌های معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف در راستای اجرایی کردن فرمان سال، یکی از این سیاست‌ها را عملیاتی کردن “طرح ملی ترویج کارآفرینی” ذکر کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص این طرح، افزود: هدف اصلی از طرح ملی ترویج کارآفرینی، ایجاد عدالت آموزشی در زمینه آموزش، فرهنگ سازی و ترویج کارآفرینی و ارتقای مهارت‌ها و قابلیت‌های کارآفرینانه در میان دانشجویان است. مخاطبان این طرح نیز دانشجویانی هستند که در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زیر نظر وزارت عتف تحصیل می کنند.
خیرالدین با اشاره به مراحل اجرایی این طرح، بیان داشت: در گام نخست طرح ملی ترویج کارآفرینی، آموزش حدود ۳۰ هزار دانشجو را هدف‌گذاری کرده ‌ایم. این دانشجویان با اعتبار هر کدام یک میلیون تومان در دوره های مرتبط با کارآفرینی و رویدادهای کسب و کار شرکت خواهند کرد.
در پایان، معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف با اشاره به تخصیص بودجه ۳۰ میلیارد تومانی جهت اجرای طرح مذکور در دانشگاه ها، هسته ها و واحدهای فناور، افزود: طرح ملی ترویج کارآفرینی، با همکاری وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اجرایی می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of