هشتمین جلسه هم اندیشی برنامه سوم راهبردی شهرداری اهواز ۱۴۰۵ برگزارشد

هشتمین جلسه هم اندیشی برنامه سوم راهبردی شهرداری اهواز ۱۴۰۵ با نمایندگان دستگاههای اجرایی شهر اهواز با موضوع مشکلات شهر و شهرداری اهواز برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، هشتمین جلسه هم اندیشی برنامه سوم راهبردی شهرداری اهواز ۱۴۰۵ به ریاست سعید فردانی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز و با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی شهر اهواز در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز دراین جلسه بیان داشت: در تدوین برنامه سوم راهبردی شهرداری اهواز جلسات متعددی با همفکری ذینفعان از جمله اساتید و دانشجویان، خبرگان، صنوف، مدیران و پرسنل شهرداری و … برای مشکلات شهر و شهرداری اهواز برگزار شد.

سعید فردانی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسه بررسی مشکلات کلیدی شهر و شهرداری اهواز است، تصریح کرد: برنامه سوم راهبردی شهرداری اهواز به تعامل با دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری نیاز دارد و مشکلات کلیدی باید با کمک همه دستگاههای اجرایی حل شود.

وی افزود: در تدوین این برنامه از طریق برنامه ریزی مسئله محور، مسائل کلیدی مشخص و اولویت ها در افق زمانی مدیریت می شود.

فردانی به پیش بینی برنامه ریزی غلطان (برنامه ای که سالانه بازنگری می شود) در این برنامه اشاره و تصریح کرد: برنامه ریزی غلطان به شهرداری، مدیریت شهری و تصمیم گیران کمک می کند که هم حرکت و هم جهت را رصد کنند.

بهار حبیبیان مجری امور برنامه ریزی نیز دراین جلسه کلیاتی در مورد تدوین برنامه، ماموریت، چشم اندازمطرح و اظهار داشت: با بررسی ها، اولویت بندی های انجام شده و انطباق با شرایط موجود و آنچه که باید چشم انداز یک شهر را شکل دهد در نهایت به چشم انداز «اهواز شهر زیست پذیر» در افق ۱۴۱۰ رسیدیم.

فردانی اظهار داشت: برنامه های مناطق، معاونتها و سازمانها برنامه ای نتیجه ای است و برنامه مدیریت شهری محسوب می شود و به غیر ازرایزنی های ملی، منطقه ای ، استانی ، رایزنی شهری هم باید با شهرداری وجود داشته باشد تا بتوانیم با عوامل موثر در آن نتیجه ای که مد نظر داریم، هم فکری و مشارکت داشته باشیم. همچنین در مسائل کلیدی دنبال نتایج و رفع مشکلات باشیم.

درادامه حاضران جلسه به بیان نظرات و دیدگاههای خود پیرامون مسائل و مشکلات شهر و مطالب ارائه شده پرداختند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در پایان با بیان تشکیل کارگروههای تخصصی برمبنای مسائل کلیدی شهر، اظهار داشت: لازم است مسائل به صورت چند بعدی در سطح شهری، استانی، کشوری و فراتر بررسی شود و اگر تصمیم گیرندگان محیطی هماهنگ شوند قطعا شهروندان رضایت بیشتری از عملکرد خواهند داشت.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of