بیش از ٩۵ درصد کانال های فرعی شبکه آبیاری کرخه شمالی لایروبی شده است

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: نواقص موجود در کانال های فرعی پای پل در فرصت عدم کشت تابستانه در شبکه آبیاری کرخه شمالی مرتفع می شود.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “محسن سعادت فر” در جمع فرماندار، اعضای شورای تامین و معتمدین کشاورز شهرستان شوش در سد و نیروگاه کرخه گفت: سال گذشته بیش از ٩۵ درصد از کانال های فرعی تامین کننده آب اراضی کشاورزی پای پل لایروبی شده اند و لایروبی زهکش های منطقه نیز متناسب با اعتبارات موجود در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به محدودیت ۶٠ درصدی عقد قرارداد آب محصولات زمستان گذشته در شبکه آبیاری دز در خصوص مرتفع کردن برخی مشکلات مربوط به مساحی و سنجش کشت اراضی کشاورزان این شبکه قول مساعدت و همکاری داد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان بیان کرد: با توجه به تعطیلی های مکرر ناشی از پدیده ریز گردها و برای رفاه حال کشاورزان، عقد قرارداد محصولات زمستانه با مجوز سازمان آب و برق خوزستان تا ١٠ خرداد ماه سال جاری تمدید شده است.

به منظور تبیین شرایط خشکسالی و پاسخگویی به سوالات کشاورزان، فرماندار شهرستان شوش  به همراه اعضای شورای تامین و معتمدین این شهرستان در سد کرخه حضور یافتند.

سعادت فر در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری کشاورزان و مسئولان شهرستان شوش عنوان کرد: شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت تامین و توزیع آب را در شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی بر عهده دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of