نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا با برتری مقابل آنها، جایگاه خود را در جدول رده‌بندی بهبود بخشند.

به گزارش خبرنگار:هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه، و تیم نفت آبادان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند.

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و هفتم این پیکارها به مصاف نساجی رفت و در یک بازی تماشایی با نتیجه یک بر یک متوقف شد. نفت آبادان نیز در یک بازی بیرون از خانه در مصاف با آلومینیوم اراک با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد و تیم فولاد نیز میزبان تیم استقلال بود که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال به پایان رسید.

تیم فولاد خوزستان تاکنون در ۱۱ بازی به برتری رسیده و باخت آنها در هفته قبل برابر استقلال، کار سرخپوشان اهوازی را برای کسب سهمیه آسیایی سخت‌تر کرد اگر چه این نماینده خوزستان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بسیار درخشان ظاهر شده است.

تیم‌ نفت آبادان نیز در هفته گذشته باخت و بر خلاف پیش‌بینی‌ها نتوانست جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهد که این موضوع ناراحتی هواداران نفت را به همراه داشت.

تیم نفت مسجدسلیمان نیز در این فصل تاکنون ۱۳ باخت، ۱۱ تساوی و سه برد در پرونده دارد که نسبت به فصل‌های قبل عملکرد ضعیفی است. این تیم اگر نتواند در سه بازی باقیمانده تا پایان فصل، امتیاز لازم را کسب کند در ادامه باید برای بقا در لیگ بجنگد.

گل گهر سیرجان – نفت مسجدسلیمان

در هفته بیست و هشتم شاهد یکی از بازی‌های حساس هفته بین تیم‌های گل گهر و نفت مسجدسلیمان در سیرجان خواهیم بود؛ جایی که هر ۲ تیم برای بهبود جایگاه خود در جدول نیاز به هر سه امتیاز بازی دارند که این موضوع کار را سخت‌تر کرده و به زیبایی بازی کمک می‌کند.

جدال تیم‌های گل گهر و نفت مسجدسلیمان در واقع رقابت بین تیم‌های دارا و ندار فوتبال ایران است که حساسیت خاصی دارد. هر ۲ تیم از یکدیگر شناخت خوبی داشته و برای کسب امتیاز تلاش خواهند کرد.

تیم نفت مسجدسلیمان تهاجمی بازی می‌کند و در جریان بازی موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف به‌وجود می‌آورد که این موضوع شانس آنها را برای بقا در لیگ نسبت به تیم های فجرسپاسی و شهر خودرو بیشتر می‌کند.

این نماینده خوزستان در لیگ برتر با ۲۰ امتیاز از ۲۷ بازی در کنار شهرخودرو و فجرسپاسی یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ یک است.

پیش از شروع هفته بیست و چهارم لیگ، رضا مهاجری هدایت نفتی‌ها را برعهده گرفت که عملکرد این مربی باتجربه، رضایت هواداران نفتی را به همراه داشته است.

یکی از نقاط ضعف تیم گل گهر و نفت مسجدسلیمان تزلزل در خط دفاعی آنها است که تاکنون به ترتیب ۲۶ و ۳۱ گل دریافت کرده‌اند؛ همچنین نفتی ها در خط حمله عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

شاید اگر نفت مسجد سلیمان یکی از تیم‌های میانه جدول بود بازیکنان این تیم بهتر از موقعیت‌ها استفاده می‌کردند که به‌ نظر می‌رسد دلیل هدر دادن موقعیت‌ها، استرس بازیکنان به‌ خاطر جایگاه تیم در جدول رده بندی است.

در صورتی که فردا پنجشنبه نتایج همانگونه که نفت مسجدسلیمان می‌خواهد، رقم بخورد، شاید نفتی‌ها بقای خود در لیگ امسال را قطعی کنند.

پیکان – فولاد خوزستان

تیم فولاد خوزستان در این هفته در حالی برابر پیکان صف آرایی می‌کند که هفته پیش در مصاف با استقلال سه امتیاز حساس را از دست داد و به نوعی قهرمانی آبی پوشان را رقم زد.

سرخپوشان اهوازی این بار و در هفته بیست و هشتم رقابت‌ها باید رو در روی پیکان قرار بگیرند و برای رسیدن به جایگاه چهارم جدول رده بندی نیاز به هر سه امتیاز این دیدار دارند.

فولادی ها در مسابقات آسیایی عملکرد درخشانی داشته و به عنوان تیم نخست راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. این نماینده کشورمان در رقابت‌های آسیا موفق به کسب ۱۲ امتیاز شد.

نقطه قوت تیم فولاد در سه سال گذشته، خط دفاع و هافبک‌های قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند.

شاگردان جواد نکونام در بازی پیش رو، سد محکمی همچون پیکان را پیش رو دارند که اکنون در جایگاه هفتم جدول رده بندی جای گرفته است. فولادی ها اگر می‌خواهند نوار امتیازآوری خود را مجدد آغاز کنند باید از این دیدار سخت و نفسگیر نتیجه بگیرند.

تیم پیکان در این فصل با سیدمجتبی حسینی عملکرد به نسبت خوبی داشته و اکنون با ۳۴ امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی جای دارد که سه بازی باقی مانده تاثیر چندانی برای آنها نخواهد داشت.

در هفته گذشته تیم پیکان در شرایطی که تا ثانیه‌های پایانی مقابل شهرخودرو یک بر صفر پیش بود و به نظر می‌رسید یک پیروزی دیگر را به دست آورده است، اما گل تساوی را دریافت کرد تا این تیم یکبار دیگر در دقایق پایانی برد را با تساوی عوض کند.

تیم فوتبال پیکان در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر با ترکیبی کاملا جوان حاضر شده و توانسته نسبت به هزینه ای که انجام داده، نتایج خوبی نیز به دست آورد.

مجتبی حسینی در این فصل جوانان متعددی را از لیگ های پایین تر و آکادمی باشگاه پیکان به تیم بزرگسالان آورد و توانست به بهترین شکل از آنها بازی بگیرد.

به گفته حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد، جواد نکونام برای فصل بعد در تیم ماندنی است و گفته می شود که فولادی ها فصل آینده به فکر بستن یک تیم مقتدر و قهرمانی در لیگ برتر هستند.

نکونام تاکنون به همراه فولاد، قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی و سوپرجام باشگاه های ایران را کسب کرده و در کارنامه خود قهرمانی در لیگ ایران را کم دارد، چیزی که دور از دسترس نیست.

نفت آبادان – مس رفسنجان

تیم نفت آبادان در برهه ای از این فصل بازی‌های زیبایی به نمایش گذاشت اما این روند ثابت نبود و نفتی‌ها در نتیجه گرفتن همچنان تزلزل دارند اگرچه این نماینده خوزستان همچنان با مشکلات مالی روبه رو است.

این تیم از ۲۷ بازی گذشته خود هشت برد، هشت مساوی و ۱۱ باخت کسب کرده و به دنبال نهمین پیروزی خود است. نفت آبادان در نیم فصل دوم توانست به نتایج موفقیت آمیزی برسد و خود را در لیگ امسال تثبیت کند.

شاگردان منصوریان در صورت برد مقابل مس رفسنجان، می‌توانند حتی تا سه پله در جدول صعود کنند.

تیم صنعت نفت در بازی خانگی قبلی خود مقابل فولاد خوزستان مغلوب شده بود به همین دلیل در این دیدار به دنبال جبران شکست قبلی خود هستند.

تیم مس نسبت به تیم نفت آبادان نیاز بیشتری به سه امتیاز این بازی دارد تا جایگاه چهارم جدول را به خود اختصاص دهد هر چند آنها در آبادان بازی می‌کنند و نفت آبادان به راحتی برابر حریفان تسلیم نمی‌شود.

با توجه به اینکه آخرین تقابل نفت آبادان و مس رفسنجان با برتری سه بر صفر تیم مس به پایان رسیده بود، حال نفتی ها با دید انتقام پا به این مسابقه گذاشته و باید دید جدال بین شاگردان منصوریان و ربیعی به سود کدام یک تمام خواهد شد؟

با توجه به شکست تیم مس مقابل گل گهر در هفته گذشته، این تیم به دنبال شکست هفته قبل است. تیم مس از خط حمله زهرداری برخوردار بوده و نفتی ها از این موضوع به خوبی آگاه هستند.

تیم های فولاد خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۴۲، ۳۲ و ۲۰ امتیاز در مکان های پنجم، یازدهم و چهاردهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال جای گرفته‌اند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و هشتم مسابقات به شرح ذیل است:

۲۹ اردیبهشت:

گل گهر – نفت مسجدسلیمان – (ورزشگاه سیرجان – ساعت ۲۰)

پیکان – فولاد خوزستان ( ورزشگاه پیکان – ساعت ۲۰)

نفت آبادان – مس رفسنجان (ورزشگاه تختی آبادان – ساعت ۲۱ )

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of