جزئیات موج بعدی گرد و غبار خوزستان در روزهای آینده

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع مجدد گرد و غبار در استان در روزهای جمعه و دوشنبه هفته آینده خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: گرد و خاک در اکثر مناطق استان خوزستان در حال فرونشینی است و دید افقی و کیفیت هوا در حال بهبود است.

وی افزود: با این وجود در روزهای آینده به ویژه در روز جمعه و دوشنبه هفته آینده احتمال تشکیل توده گرد و خاک در مناطق غربی عراق و شرقی سوریه و حرکت آن به سمت استان‌های غربی و جنوب غربی ایران وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: احتمال وقوع گرد و خاگ در روز جمعه ۵۰ درصد است و به احتمال بالایی این پدیده به سمت استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان حرکت می‌کند.

سبزه‌زاری بیان کرد: در صورت عدم تغییر خروجی مدل‌های هواشناسی، در روزهای آینده احتمال وقوع گرد و خاک غلیظ در کشور عراق و حرکت آن به سمت استان‌های غربی، جنوب غربی و مرکزی ایران بالای ۸۰ درصد است. اگر این گرد و خاک در مناطق غربی عراق تشکیل شود به احتمال قوی در اواخر روز دوشنبه یا اوایل روز سه‌شنبه وارد استان خوزستان می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است که پیش‌بینی وقوع پدیده گرد و خاک نسبت به پدیده‌های دیگر جوی پیچیدگی بیشتری دارد بنابراین خطای احتمالی این پیش‌بینی در فاصله زمانی طولانی‌تر، بیشتر از پدیده‌های جوی دیگر مانند بارش است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of