فرماندار دشت آزادگان: پایانه مرزی چذابه برای استقبال از زوار اربعین آماده است

فرماندار شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان گفت: پایانه مرزی چذابه برای پذیرایی از زایران اربعین حسینی آماده است.

به گزارش روز چهارشنبه به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشت آزادگان، حمید سیلاوی بیان کرد: امروز مسوولانی از تهران به عنوان استان معین دشت‌آزادگان در اربعین امسال، برای بازدید از پایانه مسافربری چذابه به این شهرستان سفر کردند و از نزدیک وضعیت مرز را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی گفت: پیگیر اجرای مصوبات و همچنین کمک و همیاری مدیران استانی و کشوری برای تجهیز این پایانه برای استقبال از زایران اربعین هستیم و در این صورت آمادگی کاملی برای برگزاری آیین اربعین با همراهی تمامی ادارات این شهرستان هستیم.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه در این ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، متاسفانه بعضی از زیر ساخت‌ها در این منطقه مرزی قابلیت خود را از دست داده‌اند افزود: با توجه به بعد مسافت از شهر بستان و همچنین محدود بودن امکانات شهری، مشارکت بخش بستان این شهرستان برای خدمت رسانی به زایران اربعین حسینی، شتاب بخشی به روند توسعه زیر ساخت‌ها در این پایانه و همچنین نصب امکانات ویژه ضروری است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت چهار استان خراسان رضوی، اصفهان، یزد و تهران که به عنوان معین در چذابه و همچنین شهرداری های شمال خوزستان باید ملموس و تا پایان برگزاری آیین اربعین باشد. از این استان‌ها درخواست داریم در بخش زیر ساخت بیشتر وارد شوند و فقط در خدمات موقت سرمایه‌گذاری نکنند.

وی گفت: باید تمرکز همه شهرداری‌های شهرهای معین در تامین امکانات و زیرساخت ها در چذابه باشد. پیش بینی می‌شود امسال در ایام اربعین استقبال بیشتری برای سفر به عراق از طریق این مرز شود لذا باید امکانات لازم برای خدمت رسانی به زایران فراهم شود.

گفتنی است مدیرکل امور شهری استانداری تهران، معاون اجرایی شهرداری تهران، مسوول ستاد اربعین شهرداری تهران، شهردار منطقه سه تهران و جمعی دیگر از مسوولان این شهرداری به عنوان معین شهرستان دشت آزادگان در برگزاری آیین اربعین، از پایانه مرزی چذابه دیدن کردند.

۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان، محل عبور زایران برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عراق هستند که در زمان شیوع کرونا از شرکت در این آیین محروم بودند.

امسال با واکسیناسیون حداکثری و کاهش شیوع کرونا زایران از طریق این ۲ مرز به عراق اعزام می‌شوند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of