نهضت كاشت درختان مثمر مناطق نفتخیز جنوب با غرس ۲۰ هزار اصله نهال در اهواز آغاز شد

نهضت کاشت درختان مثمر مناطق نفتخیز جنوب با غرس ۲۰هزار اصله نهال در ۳ منطقه شرکتی شهر اهواز، آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، در مراسمی که به همین مناسبت روز سه‌شنبه (۲۶بهمن ماه ۱۴۰۰) مقارن با زادروز مولای متقیان علی (ع) در کوی فدائیان اسلام، شهرک نفت و ناحیه مسکونی کارون با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران و روسای این شرکت برگزار شد، مرحله‌ی اول نهضت کاشت درختان مثمر مناطق نفتخیز جنوب، وارد فاز اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این آیین ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر گفت: خوشبختانه موفق شدیم با برنامه‌ریزی صحیح و همت مدیریت عملیات غیرصنعتی در یک حرکت جهادی، نهضت کاشت درختان مثمر سازگار با اقلیم را در مناطق نفتخیز جنوب، با غرس ۲۰ هزار نهال آغاز کنیم.

مهندس علیرضا دانشی افزود: در دنیای صنعتی امروز، به دلیل شدت و افزایش آلودگی‌های محیط‌زیستی، درختکاری، امری حیاتی و ضروری قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی اسلام، بر کاشت درختان تاکید شده است افزود: در راستای بهبود وضعیت اقلیمی منطقه و تلطیف هوا و همچنین برای گسترش فضای سبز در سراسر گستره مناطق نفتخیز جنوب این حرکت آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در نظر داریم در سال‌های آینده، کاشت درختان مثمر را گسترش دهیم که به این منظور در حال توسعه نهالستان‌های خود هستیم.

مهندس دانشی در پایان با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب علاوه بر اینکه به صورت مستمر کاشت نهال را در برنامه دارد، تاکید کرد: ما حرکت به سمت کاشت درختان مثمر را پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز کردیم که این کار، مزیت‌های مختلفی از جمله استفاده از محصول و اشتغال‌زایی را به همراه خواهد داشت.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of