• جمعه / 10 فروردین 1403 / 15:18
  • دسته‌بندی: تیتر اول
  • کد خبر: 102378482
  • خبرنگار : 2

نماینده اهواز عنوان کرد تعجب اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از وضعیت مناطق حاشیه‌ای اهواز

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مناطق کم‌برخوردار اهواز از تصمیم‌گیری برای بهبود وضعیت این مناطق با حضور مدیران حوزه‌های اجتماعی خبر داد.

سید کریم حسینی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مناطق حاشیه‌ای شهر که امروز (۲۳ دی‌ماه) در جریان سفر اعضای این کمیسیون به خوزستان انجام شد، اظهار کرد: سفر کمیسیون اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان در پی ضرورت بررسی و لزوم بازدید میدانی از مناطق کم‌برخوردار شهرستان اهواز انجام و بازدید در دو محور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی کمیسیون اجتماعی در حوزه اجتماعی است، افزود: مناطق کوی سیاحی، منبع آب و کوی آل صافی از لحاظ آسیب‌های اجتماعی دچار مشکلاتی هستند که وضعیت این مناطق در این بازدید مورد توجه اعضای کمیسیون به ویژه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی واقع شده است؛ در این بازدید همراهی مدیران مجموعه‌های مسئول بخش‌های مختلف حوزه اجتماعی هستند را داشتیم.

حسینی با بیان اینکه حدود ۱۵ منطقه کم‌برخوردار در اهواز وجود دارد، گفت: مقرر شد در جلسه جمع‌بندی با حضور مدیران استانی و مدیران کشوری حوزه‌های اجتماعی به ویژه سازمان‌های تأمین اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد(ره)، وضعیت اجتماعی و آسیب‌ها در این مناطق و مناطق مشابه آن‌ها بررسی شود و تصمیمات لازم برای پیگیری‌های بعدی گرفته شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در محور دوم بازدیدها، وضعیت عمرانی، توسعه‌ای، رفاهی و همچنین وضعیت معیشتی مردم این مناطق مورد توجه قرار گرفت؛ به ویژه وضعیت شبکه فاضلاب، معابر و خدمات شهری این مناطق خوب نیست که در جلسات جمع‌بندی با حضور مسئولان مربوطه کارها در این خصوص پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در ابتدای بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس خواهیم بود بنابراین حضور اعضای کمیسیون اجتماعی می‌توانند اثرات مثبتی در تخصیص بودجه‌ها و پیگیری‌ها در حوزه‌های اجتماعی داشته باشد تا مصوبات و تبصره‌هایی در موضوعات مرتبط به این حوزه داشته باشیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه مورد مورد توجه و تعجب اعضای کمیسیون اجتماعی قرار گرفت، خدمات ضعیف، ناقص و غیر مستمر در این مناطق است. در روزهای اخیر در شبکه‌های فاضلاب غیر استاندارد این مناطق قربانی داشتیم که این مساله به سمع و نظر اعضای کمیسیون رسید تا توجه بیشتری به این حوزه شود.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی در مناطق حاشیه‌ای نیاز مبرمی است که باید انجام شود، افزود: شهرداری‌ و شرکت‌های خدمات‌رسان منعی برای ارائه خدمات به منطقه حاشیه‌ای ندارند و تاکید و اصرار اعضای کمیسیون و مسئولان دولتی ارائه خدمات در این مناطق است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of