• جمعه / 10 فروردین 1403 / 17:07
  • دسته‌بندی: تیتر اول
  • کد خبر: 92011186
  • خبرنگار : 2

رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد ۶۲ درصد خوزستانی‌ها واکسیناسیون کامل انجام داده‌اند / فوت ۶ نفر در اثر آنفلوآنزا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن به خوزستانی‌ها تزریق شده است و بر این اساس تاکنون ۸۱.۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال حداقل یک دوز واکسن و ۶۲ درصد دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۰ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، برای دومین هفته پیاپی کلیه شهرهای خوزستان در وضعیت آبی از نظر شیوع کرونا قرار گرفته‌اند. یکی از علل این وضعیت انجام واکسیناسیون عمومی است بنابراین از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تعداد کم بیماران بستری کرونا در بیمارستان‌های خوزستان، افزود: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار محتمل، مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۷۹ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۷۱ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن به خوزستانی‌ها تزریق شده است که بر این اساس تاکنون ۸۱.۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال حداقل یک دوز واکسن و ۶۲ درصد دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: بیمارستان رازی اهواز نخستین سنگر در مقابله با بیماری کرونا بوده که از هفته گذشته بخش‌هایی از این بیمارستان نیز سبز اعلام شده است. در یک هفته گذشته یک‌چهارم مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان بیماران غیر کووید – ۱۹ بودند. این بیماران شامل بخش زنان و زایمان، نوزادان مراقبت‌های ویژه، مسمومیت‌ها هستند.

ابول‌نژادیان افزود: روز گذشته نیز ۵۰ درصد پذیرش‌شدگان در این بیمارستان بیماران غیر کووید – ۱۹ بودند. اکنون ۱۰ درصد تعداد بیماران بستری در این بیمارستان غیر کووید – ۱۹ هستند بنابراین مردم اطمینان داشته باشند این بیمارستان به دو بخش سبز و کووید – ۱۹ تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خوزستان از نظر کرونا آبی و شرایط آرام است، گفت: در هفته گذشته در خوزستان ۳۴ مورد بستری و ۱۶ مورد فوتی کرونا داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در هفته گذشته موارد بیماری نیز نسبت به هفته قبل از آن ۲۵ درصد کاهش و موارد بستری ۲۸.۹ درصد افزایش یافت. البته افزایش موارد بستری محتمل و مشکوک افزایشی بوده است. موارد فوت نیز تغییری نسبت به هفته قبل از آن نداشته است.

وی تصریح کرد: موارد محتمل، مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در آبادان، رامشیر و حمیدیه افزایشی بوده است که باید مراقبت انجام شود.

ابول‌نژادیان با اشاره به تشدید مراقبت‌ها در مرزها، بیان کرد: از ابتدای آذرماه تا ۱۸ آذرماه، ۵۴ کشتی و شناور با یک هزار و ۱۰۲ خدمه وارد خوزستان شدند که از ۷۷۲ نفر تست گرفته شد که هیچ مورد مثبتی شناسایی نشده است. مابقی افراد تست منفی همراه خود داشتند.

وی با بیان اینکه هیچ کشتی نیز از آفریقا وارد خوزستان نشده است، افزود: بیشترین شناورها و کشتی‌ها از کشور امارات بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت ۱۳ هزار و ۵۹۷ نفر از مرز شلمچه وارد کشور شدند که از ۸۶۲ نفر تست گرفته شد و مابقی تست منفی همراه خود داشتند. تنها یک مورد مثبت شناسایی شد که به کشور خود عودت داده شد. همچنین ۲ هزار و ۱۵۴ ایرانی از این مرز وارد کشور شدند که از یک هزار و ۳۶۱ نفر تست گرفته شد و یک مورد مثبت شناسایی شد.

وی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۲۲۷ نفر از مرز چذابه وارد کشور شدند که از یک هزار و ۵۶۶ نفر تست گرفته شد و مابقی تست منفی همراه خود داشتند. همچنین ۴۴۱ ایرانی از این مرز وارد کشور شدند که از ۳۴۴ نفر تست گرفته شد و مورد مثبتی نداشتیم.

ابول‌نژادیان در خصوص وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزا، گفت: مجموع موارد سرپایی و بستری در آنفلوآنزا در خوزستان ۲۵۳ مورد بوده است که تاکنون شش مورد فوتی به دلیل ابتلا به این بیماری داشته‌ایم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of