• پنج شنبه / 9 فروردین 1403 / 16:17
  • دسته‌بندی: تیتر اول
  • کد خبر: 91781394
  • خبرنگار : 2

استاندار مطرح کرد پرداخت مطالبات پرستاران خوزستان از محل درآمدهای استانی

استاندار خوزستان با اشاره به تاخیر در پرداخت کارانه و برخی دیگر از مطالبات پرستاران، از پیگیری پرداخت مطالبات این قشر خبر داد.

صادق خلیلیان در آیین تجلیل از پرستاران نمونه که امروز (۱۷ آذرماه) برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: پرستاری شغلی با اهمیت و تاثیرگذار است. زحمات زیادی در مراکز درمانی و بهداشتی کشیده می‌شود و بسیاری از زحمات پرستاران، به شکل شایسته منعکس نمی‌شود یا ممکن است دیده نشود و این مساله، یکی از مظلومیت‌های پرستاری است که معمولا کمتر به آن پرداخته می‌شود.

، وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی پرستاران برای بهبود بیماران افزود: پرستاران حتی برای روحیه دادن به بیماران تلاش می‌کنند تا روحیه بیماران تقویت شود زیرا این موضوع در سلامت آن‌ها موثر است.

استاندار خوزستان با قدردانی از تلاش پرستاران گفت: امیدواریم بتوانیم مشکلات و مطالبات پرستاران را پیگیری و پرداخت کنیم؛ البته از اوایل کار، مکاتباتی در این زمینه انجام شد و همچنان پرداخت مطالبات را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعاتی که دارم پرداختی‌ها و کارانه پرستاران سطح بالایی ندارد بنابراین باید با ابتکار عمل و بر اساس درآمدهایی که در استان کسب می‌شود، زحمات این افراد را جبران کنیم هر چند جبران زحمات با پرداخت مادی امکان‌پذیر نیست.

خلیلیان با بیان اینکه نخستین شهید کادر بهداشت و درمان خوزستان نیز پرستار بود، ادامه داد: زحمات این قشر در دو سال اخیر در زمینه کرونا، در تاریخ مانگار خواهد شد. در طول این دو سال، مدافعان سلامت شهدایی تقدیم کردند که به روح پاک آن‌ها درود می‌فرستیم.

وی با اشاره به دلایل کاهش پرداختی‌ها، بیان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز دلیل کاهش پرداختی‌ها را کاهش درآمدها عنوان کرده است که این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد تا از یک طرف مطالبات و از طرف دیگر سهم پرستاران سازمان‌دهی شود و بخشی از زحمات این افراد جبران شود.

استاندار خوزستان گفت: سختی کار و کمبود امکانات، فشار زیادی به کادر درمان وارد می‌کند و باید این کمبودها جبران شوند. امیدوارم ملت ایران به اهداف عالیه خود برسد و کشور آباد، آزاد و توسعه‌یافته در شأن ملت ایران و انقلاب اسلامی داشته باشیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of