• سه شنبه / 29 اسفند 1402 / 00:46
  • دسته‌بندی: تیتر اول
  • کد خبر: 91218169
  • خبرنگار : 2

نشست شهرداران استان با حضور رئیس سازمان شهرداریهای کشور

اولین نشست شهرداران شهرهای استان در دوره ششم شوراهای اسلامی با حضور دکتر جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها، دکتر خلیلیان استاندار خوزستان، دکتر عبیات معاون عمرانی و مهندس فلسفی زاده مدیرکل امور شهری و شوراها در محل سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

در این نشست که بیش از ۶۰ شهردار از سراسر خوزستان حضور داشتند، چند تن از شهرداران به نمایندگی از مجموعه شهرداریهای استان به بیان مشکلات و مسائل موجود پرداختند.
در ادامه مهراب فلسفی زاده مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری با ذکر مشکلات و چالش هایی که در غالب شهرهای خوزستان مشترک و دارای اولویت است، به ارائه گزارشی تفصیلی از آخرین وضعیت مدیریت شهرداریها و شوراهای استان در حوزه های مختلف پرداخت.
موضوعاتی اعم از روند صدور احکام شهرداران منتخب، آزمونهای تبدیل وضعیت و ساماندهی پرسنل شهرداریها، تبدیل وضعیت ایثارگران، حقوق معوقه و بدهی شهرداریهای استان به بیمه تامین اجتماعی، توزیع اعتبارات، توزیع قیر یارانه ای در شهرداریها، کمبودهای موجود در حوزه ماشین آلات، مشکلات شهرهای کوچک بویژه شهرهای زیر ۱۰.۰۰۰ نفر جمعیت و سایر موارد از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل امور شهری و شوراها بود.
فلسفی زاده با اشاره به موثر بودن تلاش هایی که در ماههای اخیر جهت کاهش معوقات حقوق پرسنل صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند تا انتهای سال جاری، میانگین معوقات حقوق شهرداریها به صفر برسد.
سپس دکتر خلیلیان استاندار خوزستان با اشاره به معضلات مالی موجود در شهرداریها، بر مدیریت و کنترل هزینه های جاری و منابع انسانی در شهرها تاکید و تلاش جهت ایجاد منابع درآمدی پایدار را از مهمترین اولویت های شهرداران عنوان کرد.
استاندار خوزستان تاکید کرد؛ شفافیت در مسائل مالی شهرداریها از جمله ضرورت هایی است که تمامی شهرداران استان باید نسبت به آن دغدغه داشته باشند.
وی لزوم توجه بیش از پیش دستگاههای نظارتی بر مسائل مالی و حقوقی در شهرداریها را نیز خواستار شد.
در ادامه نیز دکتر جمالی نژاد با جمعبندی نظرات و موضوعات مطرح شده توسط شهرداران استان، مروری بر اقدامات صورت گرفته توسط وزارت کشور و سازمان شهرداریها جهت حل مشکلات یاد شده داشت و با انتقاد از شیوه مدیریت در برخی شهرها که به برگزاری اعتصابات کارگری منجر شده است افزود: اولین اولویت شهرداران می بایست پرداخت مطالبات و حقوق و بیمه پرسنل بوده و در این خصوص هیچگونه عذر و کم کاری پذیرفته نیست.
رئیس سازمان شهرداریها ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهتمام فوق العاده و نگاه ویژه وزیر کشور به موضوعات و معضلات شهرداریها، در سالهای آینده شاهد اتفاقات و رویدادهای بزرگ و امیدوارکننده ای بویژه در سطح شهرهای استان خوزستان خواهیم بود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of