• شنبه / 1 اردیبهشت 1403 / 15:26
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 90639772
  • خبرنگار : 2

فعالیت کشتارگاه های مرغ در اهواز ازسرگرفته شد

فعالیت هر سه کشتارگاه مرغ در اهواز از جمعه شب از سر گرفته شد تا عرضه مرغ کشتار روز که یک هفته‌ای بازار این کلانشهر را ملتهب کرده بوده از سر گرفته شود.

فعالیت کشتارگاه‌های البرز ، پرنا و زرین در اهواز ، هفته گذشته به علت اعتراض صنفی کارگران این کشتارگاه‌ها متوقف شد.عرضه مرغ کشتار روز از نخستین ساعات روز شنبه در این کلانشهر شروع شد و بیشتر مراکز عرضه مواد پروتئینی سهمیه مرغ خود را دریافت کردند.
همزمان با ازسرگیری فعالیت کشتارگاه‌های مرغ در کلانشهر اهواز، کار توزیع مرغ منجمد وارداتی از کشور ترکیه که از ۲ هفته پیش شروع شده بود ادامه یافت.
بهای هرکیلوگرم مرغ کشتار روز در اهواز ۳۱۰هزار ریال و منجمد وارداتی۲۰۰ هزار ریال است.
کمبود و سپس نایاب شدن مرغ کشتار روز در هفته گذشته در اهواز مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد به گونه‌ای که قیمت مرع کشتار روز که از استان‌های همجوار به وارد اهواز شده بود تا ۳۵۰هزار ریال نیز رسید.
نماینده کارگران کشتارگاه های مرغ کلانشهر اهواز روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام بازگشت به کار کارگران کشتارگاه های اهواز گفت: مشکلات این صنف از سوی نماینده ویژه استاندارخوزستان ، سازمان صمت و معاونت کار اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی استان در حال پیگیری است.
“ضاحی سلیمانی” با اشاره به اینکه خواسته اصلی کارگران کشتارگاههای مرغ اهواز پرداخت حقوق آنان بر اساس حداقل دستمزد قانونی اداره کار است افزود:دستگاه های مسوول قول داده اند خواسته قانونی کارگران را تامین کنند ضمن آنکه پوشش بیمه تکمیلی نیز از دیگر خواسته های کارگران است که آن هم در حال پیگیری است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خوزستان نیز درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:عرضه مرغ کشتار روز در اهواز با بازگشت کارگران به محل کار ، به حال عادی بازگشته است.
عبدالامیر نیرومند افزود:مشکلات صنفی کارگران کشتارگاه‌های اهواز در سازمان صمت و اداره کار استان خوزستان در حال پیگیری است.
کارگران کشتارگاه مرغ کلانشهر اهواز روز دوشنبه هفته گذشته به علت ناکافی بودن دستمزد دریافتی و طرح برخی مسایل رفاهی سرکار حاضر نشدند.
به گزارش ایرنا عرضه مرغ کشتار روز و قیمت این کالای اساسی در اهواز در ماه‌های اخیر با برخی بی نظمی ها و عدم نظارت صحیح رو به رو بوده است.
مصرف سالانه مرغ در خوزستان بین ۱۲۰ تا ۱۳۰هزار تن است ولی در یک سال اخیر به علت افزایش قیمت گوشت قرمز ، گرایش مردم برای خرید مرغ روندی صعودی داشته است.
صنعت مرغداری در خوزستان توان تولید سالانه ۸۰هزار تن مرغ را دارد و بقیه نیاز استان از استان های همجوار به خصوص اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام و استان گلستان تامین می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of