• پنج شنبه / 30 فروردین 1403 / 16:00
  • دسته‌بندی: تیتر اول
  • کد خبر: 71368076
  • خبرنگار : 2

مسئول دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان: پیامبر اکرم (ص) نسخه راهی برای زیستن بود

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان گفت: پیامبر اکرم (ص) نه تنها انشایی برای کتاب‌ها بلکه نسخه راهی برای زیستن بود و پاسخ به تمامی سوالات، در گنجینه وجودی ایشان مجتمع است.

حجت الاسلام سید محسن شفیعی شامگاه دوشنبه در مراسم سوگواری رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: قرآن تنها معجزه پیامبر اکرم (ص) نبود بلکه انسان‌سازی را نیز می توان از معجزات ایشان برشمرد.

وی افزود: شهدا نیز در دوران انقلاب و دفاع مقدس معجزه امام خمینی(ره) بودند که در اوج جوانی در مسیر الهی خود را فدا کردند و این نشان می دهد که مسیر شهدا همان مسیر روشن پیامبر(ص) برای مجاهدت در راه خدا است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: بی‌شک بسیاری از وعده‌های الهی برای مجاهدان در راه اوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی در ادامه گفت: تراز سخن عارفان با تراز سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی قابل قیاس نبود؛ حکمتی که بر زبان سردار رشید اسلام جاری بود، معادل و مشابه نداشت و این همان معجزه امام (ره) و برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان گفت: بشریت زمانی در لبه پرتگاه قرار گرفته بود که پیامبر اکرم (ص) انسان را از خطر سقوط نجات داد که این نیز از معجزات رسول اکرم(ص) است.

وی گفت: تمامی حرکت‌، فعل، رفتار و گفتار و سلوک پیامبر اکرم(ص) در مجموع یک جهت را نشان می دهد؛ هیچ تفاوتی بین رفتار و گفتار رسول اکرم (ص) نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی بیان کرد: رسول اکرم (ص) هنوز تکلم را آغاز نکرده بود که از سوی مردم مورد توجه قرار می گرفتند؛ بسیاری از مشکلات نظام تربیتی ما نیز در خانه و خانواده در دوری از این مسیر نهفته است.

وی یادآور شد: مادری که شأن و منزلت حجاب و چادر را مقابل چشم دختران خود رعایت نکند و به هر دلیلی در رفتار خود، چادر زدن را اجبار جلوه دهد، نمی تواند آن ها را به مسیر استفاده از چادر به عنوان حجاب برتر سوق دهد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان گفت: این سلوک و رفتار است که دلبستگی ها را ایجاد می کند؛ در تمامی مراحل زندگی بخصوص در محیط کار باید این سلوک و رفتار نمایان شود.

وی در ادامه به بخشی از سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام در سخنان خود فرمودند که در ادبیات فرماندهی در دوران دفاع مقدس، فرمانده نمی‌گفت بروید بلکه می گفت بیایید، چرا که خود جلوتر از رزمندگان به میدان رفته بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: بی شک هرچه از پیامبر صادر می‌شد، حسن بود و ما نیز باید در تمامی امورات زندگی از این رفتار تاسی بگیریم.

وی بیان کرد: امروز در مراجعات اجتماعی و مردمی سوال بسیاری از افراد این است که با فرزندمان، همسر و همکاران خود چگونه برخورد کنیم؛ جواب تمامی این سوالات در گنجینه وجودی پیامبر اکرم(ص) مجتمع است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of