کاهش ۴۰ درصدی مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی خوزستان

رییس بیمارستان رازی اهواز گفت: بار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های استان خوزستان از جمله بیمارستان رازی اهواز با طی روند کاهشی از هفته گذشته، حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است

دکتر ماندانا قنواتی شامگاه شنبه در برنامه تلویزیونی سلامت خونه اظهار داشت: در حال حاضر در بیمارستان رازی اهواز ۴۰ تخت خالی وجود دارد ضمن اینکه از اواخر هفته گذشته تا امروز آمار تریاژ در این بیمارستان به یک سوم کاهش یافته است.

وی افزود: در زمان بروز پیک پنجم کرونا بیمارستان رازی اهواز از نظر استوک دارویی و تجهیزات در وضعیت خوبی قرار داشت و با وجود یک هزار و ۲۰۰ مراجعه کننده در روز با کمبود دارو مواجه نشدیم.

قنواتی با اشاره به بالا بودن آمار مراجعه کنندگان و بیماران بدحال در سوش دلتا گفت: در مدت یک ماه و نیم ۴۰ تخت جنرال و ویژه به بیمارستان رازی اهواز اضافه شد اما جوابگو نبود و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ستاد رها، بیمارستان‌های گلستان، امام، امیرالمومنین، فاطمه الزهرا و سینا نیز به عنوان بیمارستان‌های معین تعیین شدند.

رییس بیمارستان رازی اهواز ادامه داد: در پیک های قبلی زنان باردار کمتر درگیر کرونا می شدند و یک پنجم بیماران بستری را این گروه تشکیل می‌دادند اما در سوش دلتا آمار زنان باردار بدحال مبتلا به کرونا افزایش یافت به گونه ای که اوایل مرداد ماه از ۲۱۰ بیمار بستری در این بیمارستان تعداد ۸۰ بیمار زنان باردار بودند.

یک چهارم بیماران بستری بیمارستان رازی اهواز زنان باردار هستند

وی بیان کرد: با شیب نزولی کرونا از ۲ هفته گذشته، تعداد زنان باردار مبتلا به کرونا نیز رو به کاهش است اما محسوس نیست و در حال حاضر یک چهارم بیماران بستری در بیمارستان رازی اهواز را زنان باردار تشکیل می دهند.

قنواتی در ادامه توصیه کرد: برای پیشگیری از کرونا سه گام اساسی ماسک زدن، پرهیز از دورهمی، رعایت فاصله اجتماعی به همراه واکسیناسیون باعث کاهش ابتلا به کرونا می‌شود؛ واکسیناسیون در کاهش شدت بیماری و خطر مرگ و میر موثر است.

رییس بیمارستان رازی اهواز اضافه کرد: مراجعه به موقع بیماران کرونایی در زمان طلایی عامل نجات جان آنها است تا طبق پروتکل‌ها، درمان را آغاز کنند.

وی از مردم خواست به پزشک خود اعتماد کنند و سی تی اسکن زود هنگام انجام ندهند. اما تنگی نفس شدید، درد قفسه سینه، تهوع، استفراغ، ضعف و بی حالی و سرفه های شدید در ۴۸ ساعت، زنگ خطر درگیری ریه است و باید سی تی اسکن انجام شود.

قنواتی بیان کرد: در زمان ابتلا به ویروس دلتا در ابتدا ناگهان علائم بهبودی بروز می‌کند اما گول زننده است در نتیجه مردم با تصور بهبودی کامل به پزشک مراجعه نمی‌کنند که باعث درگیری شدید ریه و سخت شدن درمان می‌شود.

خطر ابتلا به کرونا در صورت واکسینه نشدن پنج برابر بیشتر است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که واکسن کرونا نزده اند نسبت به افراد واکسینه شده پنج برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

دکتر عرفان مردانی در توییتی اظهار داشت: افراد واکسینه نشده نسبت به افرادی که واکسن تزریق کرده اند ۱۰ برابر بیشتر در خطر بستری شدن به علت کرونا هستند.

وی همچنین افزود: احتمال مرگ ناشی از کرونا در افرادی که واکسن نزده اند نسبت به افرادی که ۲ دُز واکسن زده اند ۱۱ برابر است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

تاکنون بیش از ۲ میلیون دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا آبان امسال صد درصد جمعیت هدف در خوزستان واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of