راهکار‌های موثر برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو به دلایل گوناگونی بستگی دارد و تنها یک عامل باعث تشدید آن نمی‌شود.

به گزارش اهواز نوین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، محققان می گویند ، مصرف کافی پروتئین هایی مانند تخم مرغ، لبنیات، گوشت و حبوبات در طول روز برای پیشگیری از ریزش مو موثر و رعایت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
راهکار‌های موثر برای جلوگیری از ریزش مو
به گفته محققان ، مکمل‌های امگا ۳ و مکمل‌های بیوتین، مکمل‌های B ۵ (دارای منابع گیاهی هستند)، اسید فولیک (منبع اصلی آن‌ها میوه است)، مکمل روی یا زینک از دیگر مواد غذایی برای پیشگیری از ریزش مو مهم هستند و باید گفت که منبع اصلی بیوتین در پروتئین‌ها یافت می‌شود و تنها کشوری در دنیا هستیم که ذخایر روی در خاک کشورمان فقیر است و به همین علت ایرانی‌ها در دریافت روی و آهن با مشکل مواجه می‌شوند.

ویتامین‌های گروه B ۶ برای پیشگیری از ریزش مو بسیار مفید هستند و در پایه پروتئین ها، موز و اسفناج وجود دارند، اگر دریافت منابع پروتئینی بدن ما کافی نباشد تا زمان مصرف مکمل‌ها می‌توان جلوی ریزی مو را گرفت، اما به محض قطع کردن مصرف مکمل‌ها ریزش مو مجدد شروع به فعالیت می‌کند.

همچنین پروتئین‌ها و ویتامین A و روی بر پرپشت شدن مو‌ها تاثیرگذار هستند و این ۳ عامل ترکیبی هستند که روی ضخامت و شفافیت و خوش حالتی مو دخالت دارند.
راهکار‌های موثر برای جلوگیری از ریزش مو
برخی از مکمل‌های مو به صورت مصرف ترکیبی بهتر هستند، اما مصرف جداگانه آن‌ها باعث خشکی و ریزش مو خواهند شد؛ بنابراین عوامل درونی مانند مصرف مکمل‌ها در جلوگیری از ریزش مو اولویت قرار می‌گیرند و سپس نوبت به شامپو و انواع نرم کننده‌ها می‌رسد.

بیشتر بخوانید : خواص انبه در حفظ سیستم ایمنی و کمک به کاهش وزن

محققان می گویند : روش مزوتراپی از موادی مانند ویتامین‌ها به صورت تزریقی در زیر پوست استفاده می‌شود که باعث افزایش سرعت گردش خون در سر می‌شود ؛ وقتی سرعت خون رسانی به سر افزایش پیدا می‌کند رسیدن مواد مغذی به سر هم به همان نسبت افزایش می‌یابد؛ بنابراین ماساژ سر برای رشد مجدد مو‌ها امری تاثیرگذار است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of