کشف دستگاه استخراج رمز ارز در خوزستان

تعداد ۷۵۱ دستگاه ماینر طی اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱ شهر خوزستان توسط شرکت توزیع نیروی برق خوزستان کشف شد.

به گزارش اهواز نوین به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به کشفیات دستگاه‌های ماینر «استخراج رمز ارز» اظهار داشت: با هدف صیانت از حقوق مشترکان برق و بیت المال و همچنین برای مدیریت مصرف بار و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته در شبکه برق، تعداد ۷۵۱دستگاه رمز ارز‌های غیرمجاز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تاکنون در شهرستان‌های تحت نظارت شرکت توزیع نیروی برق خوزستان کشف شده است.کشف دستگاه استخراج رمز ارز در خوزستان

زمانی با اشاره به گرمای زودرس در خوزستان افزود: این تعداد دستگاه ماینر با همکاری گروه‌های اجرایی مشترکین، حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و همکاری مردم و نیروی انتظامی کشف و ضبط شدند که در مرحله اخذ هزینه خسارت وارده به شبکه برق هستند.

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از خاموشی‌های ناخواسته اعمال شده در خوزستان مربوط به فعالیت دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز است، عنوان کرد: به مشترکانی که رمز ارز‌های غیرمجاز را شناسایی و به شرکت‌های برق خوزستان معرفی کنند، تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

زمانی ادامه داد: مردم می‌توانند برای معرفی استفاده کنندگان از رمز ارز‌های غیرمجاز با شماره تلفن ۱۲۱و۱۵۲۱ مراکز برق شهرستان‌ها و یا نیروی انتظامی تماس بگیرند و اطمینان داشته باشند که ارائه اطلاعات از سوی آنان محرمانه خواهد ماند.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به گسترش رمز ارز‌های غیرمجاز به عنوان یک وسیله پرمصرف در جامعه تصریح کرد: یکی از مهمترین مضرات این دستگاه‌ها ایجاد نوسان ولتاژ شدید در سطح شبکه برق است که باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان و شبکه برق می‌شود.

بیشتر بخوانید:کشف ۳۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان اهواز

از ابتدای فعالیت دستگاه‌های ماینر «استخراج رمز ارز» در استان بیش از سه هزار و۵۰۰ دستگاه را شرکت توزیع نیروی برق خوزستان کشف و ضبط کرده است.

دستگاه ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می‌شوند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of