رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز هشدار داد

نگرانی از گسترش بیماری در اهواز در آستانه عید فطر

 رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه نگرانی‌های ما در مورد وضعیت بیماری در هفته‌های آتی به ویژه روزهای آینده بسیار جدی است، گفت: نگران هستیم که مانند عید فطر سال گذشته مجددا با چالش جدی مواجه شویم.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی، اظهار کرد: در چند روز اخیر میزان مراجعه به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا ثابت بوده و کاهش جزئی داشته است. در حال حاضر روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ مورد مراجعه به مراکز منتخب غرب اهواز داریم که ۵۰ تا ۶۰ درصد موارد نیز مثبت هستند.

وی افزود: شاید یکی از علل این وضعیت، ماه رمضان و کمتر خارج شدن مردم از منزل باشد؛ در ماه رمضان بسیاری از افراد به دلیل روزه‌داری برای نمونه‌گیری مراجعه نمی‌کنند و شاید همین مساله نیز در کاهش مراجعات تاثیرگذار بوده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: با این وجود، ما منتظر هستیم که نتیجه عملکرد شهروندان در آستانه عید و ایام عید فطر را ببینیم.

وی گفت: مردم نباید گول این وضعیت با ثبات نسبی را بخورند؛ این وضعیت شکننده است و به معنی کاهش بیماری در سطح جامعه نیست.

احمدی‌بلوطکی تصریح کرد: هنوز بار مراجعات بالا است و مراکز درمانی پر هستند؛ این مساله نشان می‌دهد که هنوز در پیک بیماری هستیم و سیر کاهشی مد نظر رخ نداده است بنابراین نتیجه وضعیت بیماری در اهواز، به رفتارهای اجتماعی در دو هفته آینده بستگی دارد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: از شیوخ و بزرگان اقوام مختلف خوزستان خواهش می‌کنیم با فرهنگ‌سازی در خصوص خودداری از برگزاری تجمعات و خودداری از حضور در بازارچه‌های محلی و مراکز خرید که کانون آلودگی هستند، به ما کمک کنند تا این ثبات نسبی تداوم یابد.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: نگرانی‌های ما در مورد وضعیت بیماری در هفته‌های آتی به ویژه روزهای آینده بسیار جدی است؛ بازارچه‌های محلی در غرب اهواز زیاد هستند و از طرفی نیز عید فطر، عید رسمی مردم عرب است و در این ایام حضور در بازارها و دورهمی‌ها زیاد است بنابراین نگران هستیم که مانند عید فطر سال گذشته مجددا با چالش جدی مواجه شویم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: باید در خصوص بازارچه‌های محلی و بازارهای سنتی اهواز در سطح کمیته استانی مدیریت کرونا تصمیم‌گیری شود زیرا این مساله، مداخله کلی‌تری نیاز دارد.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: ۵۷ درصد موارد ابتلا بر اثر حضور در دورهمی‌ها است؛ اکنون نیز ممکن است دورهمی‌های افطاری برگزار شود که از این بابت نگران هستیم بنابراین اگر در این بازه زمانی همراهی نشود، در یکی دو هفته آینده با نگرانی جدی‌تر و حجم بالایی از بیماران مواجه خواهیم شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of