معمای واکسن کرونای شهردار اهواز

داستان واکسن زدن شهردار اهواز همچنان با ابهاماتی همراه است ،ابراهیم نوشادی شهردار اهواز در حالی با اتهام سوءاستفاده از سهمیه پاکبان‌ها و غسال‌ها مواجه است که رییس شورای این شهر مدعی است شهردار اهواز در زمینه تزریق واکسن کرونا تخلفی مرتکب نشده است.

به گزارش  اهواز نوین کمتر از یک هفته از علنی شدن، موضوع تزریق واکسن کرونا به شهرداران اهواز و آبادان از سهمیه‌بندی اعلام شده، جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، دستور برکناری «مدیرانی که بدون نوبت واکسن زده‌اند» را صادر کرده است.

در حالیکه ماجرای واکسن زدن شهردار آبادان و تعدادی از مدیران این شهرداری با تایید دانشگاه علوم پزشکی آبادان، موجی از اعتراضات را به دنبال داشت ، موضوع واکسن زدن شهردار اهواز معمایی شده که برای روشن شدن آن کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر اهواز وارد عمل شده است.

ابراهیم نوشادی شهردار جدید اهواز که حدود یک ماه پیش با برکناری شاعری، شهردار سابق اهواز ، منصوب شده و چند روز پیش مراسم معارفه‌اش با حضور استاندار و فرماندار و امام جمعه برگزار شد، اکنون با اتهام سوءاستفاده از سهمیه پاکبان‌ها و غسال‌ها مواجه است.

با این حال رییس شورای شهر اهواز درباره ماجرای واکسن زدن شهردار، به ایرنا گفت: شهردار اهواز در زمینه تزریق واکسن کرونا هیچ قصوری ندارد و تخلفی مرتکب نشده است.

عبدالزهرا سنواتی افزود: کمیسیون تحقیق و نظارت شورا جلسه محرمانه‌ای برای بررسی جزییات مساله تزریق واکسن کرونا به شهردار اهواز تشکیل می دهد و اعضای شورا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی درباره ماجرای تزریق واکسن به شهردار اهواز، توضیح داد: طبق توضیحات شهردار، حدود ۲۰ روز پیش، یکی از تیم‌های واکسیناسیون مرکز بهداشت به دفترکار شهردار اهواز مراجعه کرده و از وی می‌خواهند که برای ترغیب پاکبانان و پرسنل شهرداری، واکسن بزند، شهردار از آنها درباره قانونی بودن دریافت واکسن سوال می‌کند و آنها پاسخ می‌دهند که منعی وجود ندارد و شهردار می‌تواند واکسن تزریق کند، بر همین اساس شهردار می‌گوید که از واکسیناسیون وی فیلمبرداری شود تا بقیه ببینند و مطمئن شوند مشکلی وجود ندارد.

سنواتی با بیان اینکه اطلاعی ندارم تیم واکسیناسیون چه کسانی بوده و از کدام مرکز بهداشت (شرق یا غرب اهواز ) اعزام شده‌اند، افزود: برخی از کارکنان آرامستان و پاکبان‌ها اعتراض کرده بودند حالا که می‌خواهند واکسن را آزمایش کنند چرا مسئولان واکسن نمی‌زنند، به همین دلیل شهردار برای ترغیب معترضان با تایید تیم بهداشتی، واکسن می‌زند، کما اینکه ۲ نفر از دریافت کنندگان واکسن به کرونا مبتلا شده و معترض شده‌اند.

وی تاکید کرد: تا جایی که اطلاع دارم، به جز شهردار هیچکدام از مدیران شهرداری اهواز، واکسن دریافت نکرده‌اند، در حالیکه اگر قصدی داشت، خود و مدیران نورچشمی واکسن دریافت می‌کردند.

سنواتی اضافه کرد: ما خود را در اولویت دریافت واکسن نمی‌دانیم، اگر چه تعدادی از اعضای شورا بیماری زمینه‌ای دارند، اما تا زمان اعلام نوبت از سوی وزارت بهداشت، واکسن نمی‌زنیم.

وی همچنین درباره نامه درخواست یکی از اعضای شورا برای برکناری شهردار اهواز، گفت: ما نمی‌توانیم بدون تحقیق کاری کنیم که برای شهر تبعات داشته باشد، شهر ملتهب است و نباید فضا را ملتهب‌تر کنیم.

سنواتی ادامه داد: افرادی که به ماجرای واکسن زدن شهردار دامن می‌زنند، همان کسانی هستند که از ابتدا مخالف انتصاب او بودند، از اعضای شورای شهر فقط لطفعلی‌زاده که از مخالفان اولیه شهردار است به این ماجرا دامن زده است و درخواست برکناری شهردار را داشته در حالیکه این عضو می‌تواند اعتراض کند و تذکر بدهد اما تصمیم‌گیرنده نهایی نیست.

وی افزود: موسی‌ پور دیگر عضو شورای شهر درخواست شفاف‌سازی و بررسی موضوع را مطرح کرده، وی  و خواسته وی عزل شهردار نبوده است.

سنواتی تاکید کرد: ما نماینده مردم هستیم و اگر ببینیم شهردار تخلف کرده آن را اعلام می‌کنیم زیرا با کسی تعارف نداریم، همانطور که با شهردار قبلی تعارف نداشتیم.

 

شفاف‌سازی کنید

و اما توضیحات مسئولان بهداشت آبادان درباره سوءاستفاده شیرازی شهردار آبادان و تعدادی از مدیران این شهرداری از سهمیه واکسن پاکبانان، مطالبه عمومی برای روشن شدن ماجرای واکسن زدن شهردار اهواز را هم به میان آورده است.

سلمان‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، اخیرا از اعضای شورای شهر آبادان عذرخواهی و اعلام کرده است که اعضای شورای شهر واکسن دریافت نکرده‌اند و مدیران متخلف شهرداری که واکسن خارج از نوبت زده‌اند به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

حالا حجت‌الاسلام موسی‌پور عضو شورای شهر اهواز با اشاره به توضیحات رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «متولیان بهداشت شرق اهواز به همین صراحت باید جزییات ماجرای واکسن زدن شهردار اهواز را توضیح دهند و روشن کنند چگونه ممکن است در دفتر شهردار اهواز، آقای نوشادی با یک پاکبان اشتباه گرفته شود؟ در حالیکه واکسیناسیون پاکبانان و غسالان در بهشت آباد انجام شده است!»
وی از درخواست خود به رییس شورای شهر اهواز برای تشکیل کمیسیون تحقیق و تفحص خبر داده و خواستار اعلام اسامی مسئولانی که از این سهمیه استفاده کرده‌اند، شده است.

 

شهردار اهواز در لیست پاکبانان و غسالان نیست

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز همچنین در گفت وگو با ایرناو در پاسخ به اظهارات بالا  با بیان اینکه لیست واکسیناسیون اهواز به چهار نهاد نظارتی ارسال شده است، اظهار داشت: شهردار اهواز، به ضرس قاطع، از سهمیه غسال‌ها و پاکبان‌ها واکسن دریافت نکرده است.

امراله مردانی افزود: تاکنون ۳۰ هزار دوز واکسن کرونا در اهواز تزریق شده و روند بررسی نام دریافت کنندگان واکسن با توجه به مشغله بسیار کارکنان مرکز بهداشت و همزمانی با اجرای طرح واکسیناسیون، زمان‌بر است، اما طبق بررسی‌ها نام شهردار اهواز در میان پاکبان‌ها و غسال‌هایی که واکسن دریافت کرده‌اند، نبوده است.

وی اضافه کرد: اطلاعات تزریق واکسن مراکز بهداشت شرق و غرب هماهنگ شده و لیست‌ها توسط این مرکز در حال بررسی است، بازبینی نام دریافت کنندگان واکسن تا یک روز دیگر ادامه دارد که با اتمام بررسی‌ها، نظر نهایی خود را به صورت رسمی و شفاف اعلام می‌کنیم.

به گفته وی، روزانه ۲ هزار تا سه هزار دوز واکسن توزیع می‌شود که همه اطلاعات دریافت کنندگان و حتی پوکه‌های این واکسن‌ها را هم نگهداری می‌کنیم، بنابراین این مساله چیزی نیست که بتوان آن را مخفی کرد.

مردانی ادامه داد: ۲ هفته پیش نیز فلسفی‌زاده یکی از اعضای شورای شهر اهواز به مرکز بهداشت شرق مراجعه کرده و درخواست لیست واکسیناسیون را داشته، البته به دلیل منع قانونی نتوانستیم لیست‌ها را تحویل دهیم اما درخواست وی را درباره بررسی نام شهردار و پنج شش نفر دیگر در میان سهمیه واکسن پاکبان‌ها و غسال‌ها انجام دادیم که نام هیچکدام از این افراد جزو لیست سهمیه‌ها نبود.

وی همچنین گفت: اعضای تیم‌های واکسیناسیون تاکنون حضور در دفتر شهردار اهواز برای واکسیناسیون را رد کرده‌اند اما هنوز در حال بررسی این موضوع هستیم.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز در ادامه، اعتراض کارکنان آرامستان اهواز را در روز نخست واکسیناسیون تایید کرد و گفت: در روز افتتاحیه شاهد مقاومت برخی از افراد بودیم و بعضی از آنها می‌گفتند مگر ما موش آزمایشگاهی هستیم و چرا مسئولان واکسن تزریق نمی‌کنند، تعدادی از آنها نیز حاضر به تزریق نشدند و رفتند.

وی افزود: در حال حاضر از ۶۰۰ دوز سهمیه‌ای که برای پاکبان‌ها در نظر گرفته شده بود، ۴۰۰ دوز دریافت شده و ۲۰۰ دوز به دلیل عدم تمایل آنها تزریق نشده است.

مردانی همچنین درباره ابتلای ۲ نفر از کارکنان شهرداری به کرونا بعد از دریافت واکسن نیز توضیح داد: تزریق واکسن کرونا شامل ۲ مرحله است و افرادی که دوز اول را دریافت می‌کنند، تا زمانی که دوز دوم را دریافت نکرده‌اند احتمال ابتلای آنها به کرونا وجود دارد، البته باید توجه داشت که هیچ واکسنی ایمنی صد درصد ایجاد نمی‌کند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of