افشاگری علت صف‌های طولانی مرغ در خوزستان /‌ باز هم ردپای دولت در میان است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران خوزستان گفت: روزانه برای خوزستان ۳۰۰ تن مزغ نیاز است که اکنون ۱۰۰ تن کمتر از این مقدار در بازار توزیع می شود.

به گزارش اهواز نوین شهریار شایسته ، اظهار داشت: دلیل کمبود مرغ در استان و کشور دلایل زیادی دارد، از جمله اینکه در اکنون مردم توان خرید گوشت قرمز ندارند و بیشتر به سمت گوشت سفید و مرغ تمایل دارند.

وی افزود: همین عامل خود به خود تقاضا را زیاد کرده است و این اثر خود را در مصرف و افزایش آن گذاشته است .

مدیرعامل اتحادیه مرغداران خوزستان گفت: باید دولت از تولیدکننده حمایت کند و زمینه افزایش تولید را فراهم کند ولی دولت به شکل دستوری قیمت را ابلاغ می‌کند و این باعث می شود تولید کننده متضرر شود. به طوری که در مقطع پارسال قیمت ابلاغی ۳هزار تومان کمتر از قیمت تولیدی بود.

وی درباره جزئیات بازار امروز مرغ در استان تصریح کرد: علت این کاهش تولید و سرگردانی مردم در صف های مرغ را باید در اواخر سال گذشته و در فصل جوجه ریزی جستجو کرد. متاسفانه در فضل جوجه ریزی ما ۲۰ درصد کاهش داشتیم.

شایسته گفت: قیمت جوجه یک روزه تقریبا دو برابر شده است و این برای تولید کننده صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین کمتر جوجه ریزی می کند زیرا با قیمت ابلاغی سنخیت ندارد.

وی به زمان تحویل نهاده دامی برای تولید کننده مرغ نیز اشاره و اظهار داشت: این نهاده دامی باید به وقت خود تامین شود و وقتی که نیاز است جهادکشاورزی نهاده ندارد و ما مجبوریم از بازار آزاد تهیه کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران خوزستان گفت: روزانه برای خوزستان ۳۰۰ تن مزغ نیاز است که اکنون ۱۰۰ تن کمتر از این مقدار در بازار توزیع می شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of