دورهمی‌های خانوادگی عامل جدید شیوع کرونا در ایذه دورهمی‌های خانوادگی عامل جدید شیوع کرونا در ایذه

سرپرست فرمانداری ایذه گفت: جدیدترین بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نشان می دهد ۵۱ درصد مبتلایان به کرونا در دورهمی‌ها و میهمانی‌های خانوادگی به این بیماری دچار شده‌اند.

به گزارش اهواز نوین، حسن نبوتی صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه کرونا ایذه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: ایذه از نظر ابتلا و شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند، برای کنترل این شرایط وظایف مشخصی بر عهده اعضای ستاد قرار گرفته است که باید به آنها عمل کنند.

سرپرست فرمانداری ایذه تأکید کرد: وقتی افراد در این دورهمی‌ها جمع می‌شوند قید ماسک را می‌زنند و فاصله گذاری را نیز رعایت نمی‌کنند و یه همین دلیل درصد احتمال ابتلا به کرونا افزایش پیدا می‌کند.

نبوتی بقیه عوامل شامل شرکت در مراسم عروسی و عزا، حضور در اماکن عمومی و اصناف ۴۹ درصد میزان ابتلا به کرونا در شهرستان ایذه تشکیل می‌دهند که باید با همان رویه سابق نسبت به خودداری از برگزاری مراسم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی اقدام شود.

مجوز جذب ۱۵ پرستار در ایذه 

وی ضمن برشمردن مشکلات درمانی در بیمارستان شهدای ایذه خاطرنشان کرد: یکی از مباحث اصلی در تنها بیمارستان ایذه کمبود کادر درمان بوده است که برای حل این موضوع مجوز استخدام ۱۵ پرستار را گرفته‌ایم، این افراد برای کمک به کادر درمانی در راه مقابله با کرونا به کارگیری خواهند شد.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان ایذه وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که این تعداد را به ۳۰ افزایش دهیم تصریح کرد: مشکل کمبود نیروی ما جدی است و این مسئله مشکلاتی را به وجود آورده است، تمام مسائل درمانی را پیگیری می‌کنیم زیرا حق مردم است که از پزشک متخصص ، کادر درمانی مناسب و تجهیزات دارویی مورد نیاز برخوردار شوند.برای رفع کمبودها در حوزه بهداشت و درمان با هماهنگی مدیر شبکه به دنبال رفع آنها هستیم تا رضایتمندی مردم از این حوزه افزایش پیدا کند.

نبوتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از بیمارستان ایذه، شایعات و صحبت‌های ضد و نقیض به جامعه تزریق می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود، البته به دنبال پوشاندن نقاط ضعف نیستیم اما کسانی که متخصص امور نیستند نباید با شایعات واهی فضای روانی جامعه را ملتهب کنند زیرا بااین کار  فضای درمانی را مشوش و کار کادر درمان را سخت‌تر می کنند.

وی درباره اقداماتی که برای رضایت مردم در بیمارستان شهدای ایذه انجام خواهد شد نیز گفت: اورژانس سابق بیمارستان به عنوان بخش پیش ورود بیماران کرونایی بیمارستان شهدای ایذه در نظر گرفته شده است و به زودی کارهای مربوط به آن انجام می‌شود، در ورودی این ساختمان جدا از بیمارستان است و بیماران کرونایی باید به این مکان مراجعه کنند.

رییس ستاد مقابله با کرونا ایذه ادامه داد: بدین صورت بیمارانی که نیاز به بستری ندارند خدمات پزشکی مورد نیاز خود را دریافت کرده و برای قرنطینه راهی منزل خود خواهند شد و بیمارانی که باید بستری شوند نیز به بخش‌های مربوط به کرونا انتقال می‌یابند تا در این صورت بین بیماران کرونایی و سایر بیماران یک فاصله گذاری ایجاد شود.

وی با دعوت مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: برای کنترل این ویروس مرگبار به کمک همه شهروندان نیاز داریم تا از وضعیت قرمز خارج شویم و رنگ آسایش را ببینیم.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان خوزستان از جمله ایذه در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان نارنجی هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of