به گزارش اهواز نوین به نقل از  شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،ابراهیم شجاعی با اعلام این مطلب گفت: پس از بازدیدهای دوره ای گروه های نگهداری و تعمیرات و گزارش مشاهده خرابی روی کلاهک های سرشینه ها، کرونای نقطه ای و موضعی روی عایق شینه ها و همچنین لرزش شینه ها (گزارش گروه CM) محرز گردید.

وی افزود : با تحلیل این خرابی ها و برنامه ریزی صورت گرفته توسط کارشناسان مجموعه سد و نیروگاه مسجدسلیمان با توجه به این که در چند مورد سیم پیچ های تولید شده توسط شرکت الین، در شینه های ولتاژ بالا و سرشینه ها دچار حادثه شده بود، تصمیم گرفته شد که برای جلوگیری از وقوع احتمالی اتصالی کلاهک سرشینه ها تعویض گردد به همین دلیل حدود۱۸۷ عدد کلاهک سرشینه ها، دمونتاژ و پس از تخلیه چسب و تست آلتراسونیک روی جوش برزینگ شینه ها، کلاهک با چسب جدید روی شینه ها تعویض گردید.

شجاعی در ادامه خاطر نشان کرد : در این پروژه تعمیر و ترمیم حدود ۳۲۰ نقطه آسیب دیده عایق شینه ها به روش OCP و ECP  که از این نقاط حدود ۱۵۰ شینه نوارپیچی ، ۱۷۰ نقطه ترمیم ، نخ بندی ۸۶۴ گره در قسمت آپر سیم پیچ و ۸۶۴ گره در قسمت لاور سیم پیچ انجام گردید.

وی در پایان افزود : این پروژه با تلاش مستمر گروه های اجرایی نگهداری و تعمیرات و همچنین کارشناسان گروه معاونت فنی و مهندسی سد و نیروگاه مسجدسلیمان در مدت زمان ۵۰ روز برنامه ریزی و با موفقیت انجام شد.