آغاز واکسیناسیون ۱۹ هزار پرسنل بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز

رییس مرکز بهداشت خوزستان از آغاز واکسیناسیون ۱۹ هزار پرسنل بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از امروز خبر داد.

به گزارش اهواز نوین، دکتر سیدمحمد علوی روز دوشنبه اظهار داشت: براساس برنامه ریزی که انجام دادیم این تعداد دوز واکسن به کادر بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز تزریق خواهد شد، به این ترتیب همه افرادی که در مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها فعالیت می کنند واکسینه می شوند.

وی افزود: واکسن با ارائه کارت پرسنلی و بر اساس ثبت شماره ملی تزریق می شود تا اطمینان حاصل کنیم فقط افراد شاغل در مراکز درمانی واکسن را دریافت می کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق مرکزی اهواز در حد ۷۰ درصد انجام می شود که ایده‌آل نیست و برای کنترل شیوع بیماری این عدد باید به ۹۵ درصد برسد.

علوی افزود: طی بررسی های صورت گرفته رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در بازارچه های اهواز به میزان ۴۰ درصد رعایت می شود. در برخی از مناطق مثل آخر اسفالت رعایت پروتکل ها حدود ۱۵ درصد است که این موضوع نگرانی ما را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مشکلات ما نبود تهویه مناسب در اماکن مختلف همچون اصناف، باشگاه های ورزشی و … است در حالی که برای کاهش روند بیماری، این موضوع باید جدی گرفته شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در حال حاضر نسبت رهگیری افراد به ازای یک بیمار مثبت، ۹ نفر و نسبت انجام تست به ازای هر ۱۰ نفر هفت نفر است که آمار نسبتا خوبی است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سایر نقاط کشور درگیر بیماری هستند، کیت تشخیصی کمتری به دست ما می رسد و این موضوع باعث شده آمار انجام تست در استان کاهش یابد.

علوی در پایان گفت: در حال حاضر منحنی بیماری در استان سینوسی و متغیر است و تا زمانی که ۲ هفته سیر نزولی نداشته باشیم نمی توان درباره نزولی شدن روند ابتلا ، اظهار نظر کرد.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند، همچنین تردد خودروها در شهرهای قرمز و نارنجی از ساعت ۲۲ تا سه بامداد ممنوع است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of