روند صعودی موج جدید شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان/ کادر درمان برای روزهای سخت‌تر آماده می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موج فعلی کرونا در استان سیستان و بلوچستان در مسیر افزایش است، بنابراین همکارانمان برای روزها و شب‌های سخت‌تر هم آماده باشند.

به گزارش اهواز نوین، سیدمحمد هاشمی شهری صبح امروز در جلسه امشب ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: یکی از تجارب جدید دنیا در درمان بیماران کووید-۱۹ گرفتاری ناگهانی و مجدد بیماران ترخیص شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به نوپدید بودن بیماری شیوه‌های درمانی مورد استفاده در دنیا به سرعت در حال بروزرسانی است. یکی از وظایف کمیته درمان ستاد بحران دانشگاه ارزیابی و بروزرسانی مستمر شیوه‌نامه‌های درمانی با هدف وحدت رویه و دسترسی همگانی بیماران به امکانات درمانی و دارویی است.

وی با اشاره به درمان علمی بیماران استان بر اساس آخرین اطلاعات پزشکی دنیا، خاطرنشان کرد: با توجه به اثبات مفید بودن درمان سرپایی با داروهای ضدویروسی خوراکی، تمام داروهای خوراکی موجود در ستاد بحران در اختیار مراکز غربالگری سرپایی قرار گرفته است.ر

هاشمی شهری بیان کرد: موج فعلی کرونا در استان سیستان و بلوچستان در مسیر افزایش است، بنابراین همکارانمان برای روزها و شب‌های سخت‌تر هم آماده باشند. با وجود بهتر بودن شرایط فعلی استان ما از بقیه نقاط کشور،  همه‌گیری کرونا همچنان در بازوی بالا رونده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تجربه‌های قبلی حاکی از این است که هر موج ۶ تا ۸ هفته به طول خواهد کشید و هنوز در بازوی بالا رونده ابتلا هستیم. تاخیر در ورود به موج آتی تا حدود زیادی ناشی از اجرای صحیح طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و مراقبت خانه و محله محور کرونا بود و هنوز هم برای برگشت از مسیر قبلی و ایجاد تاخیر در رسیدن به قله موج فرصت داریم.

وی اظهار داشت: با تشکر از صبر و حوصله و مشارکت مردم، کسبه، فعالان مذهبی و سایر افراد ذیربط، امیدواریم با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی از موج ویروس انگلیسی هم با تلفات کمتری عبور کنیم.

سیدمهدی طباطبایی نیز اظهار داشت: خرید متمرکز اقلام حفاظتی با نظر کارشناسی، مانع از فروش اقلام فاقد کیفیت به مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه شد. خوشبختانه این رویکرد در اوج نیاز دنیا و کشور به اقلام حفاظتی و آشفتگی بازار باعث شد تا واحدهای تابعه ما کمترین دغدغه را برای تامین اقلام استاندارد حفاظت فردی داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر که بازار اقلام حفاظت فردی از لحاظ کمیت به اشباع نسبی رسیده است هم خرید متمرکز امکان نظارت قوی تر و خرید به صرفه تر را فراهم می‌کند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of