آمار فوتی‌ ناشی از کرونا در خوزستان بیش از ۲۴ درصد افزایش یافت

 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار فوت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در خوزستان، در هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن ۲۴.۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش اهواز نوین دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست استانی مدیریت کرونا در محل استانداری خوزستان بیان کرد: در هفته منتهی به ۲۰ فروردین ،کل موارد بیماری ناشی از کرونا در استان نسبت به هفته پیش از آن، ۱۶.۴ درصد ، موارد بستری ۲۶ درصد و موارد فوت ۱۳.۷ درصد افزایش یافته بود اما در هفته منتهی به ۲۷ فروردین، کل موارد بیماری نسبت به هفته پیش از آن ۹.۳۳ درصد کاهش اما موارد بستری سه درصد و موارد فوت ۲۴.۷ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه موارد بستری در خوزستان از روز دهم فروردین امسال در خوزستان دوباره افزایشی شد گفت: در ۲ تا سه روز گذشته شاهد روند کاهشی میزان بستری‌ها در خوزستان هستیم ولی آمار بستری‌های آبادان و دزفول هنوز کاهشی نشده که امیدواریم در روزهای آینده روند بستری در این ۲ شهرستان نیز کاهشی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه روند روزانه مراجعه به بیمارستان‌های کرونایی خوزستان هنوز کاهشی نشده است افزود: پیش از این تعداد موارد بروز بیماری در خوزستان سه هزار نفر بود که در ۲۴ ساعت گذشته این تعداد به حدود چهار هزار نفر افزایش یافت.

وی افزود: اگرچه روند بستری بیماران قطعی مبتلا به کرونا کاهش یافته اما روند بستری بیماران محتمل هنوز کاهشی نشده است.

ابول نژادیان با بیان اینکه ۳۳ درصد موارد ابتلا به بیماری در خانواده‌ها است ادامه داد: همچنین ۲۲ درصد در مهمانی‌ها، ۱۱ درصد در محل کار، ۱۵ درصد تردد درون شهری و ۹ درصد شرکت در مراسم ازدواج و ترحیم بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به جمع‌آوری مراکز نمونه‌گیری در فرودگاه، راه آهن و پایانه‌های مسافربری اهواز، روند روزانه تست‌های پی. سی.آر و رپید در خوزستان از ۲۵ هزار مورد به حدود ۱۲ هزار تست در روز کاهش یافت اما با این وجود، روزانه تا سه هزار و ۵۰۰ نفر رهگیری در خوزستان انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از ۲۱ تا ۲۷ فروردین، ۲۲۲ فوتی کرونایی در خوزستان داشتیم که ۵۹ درصد آنها مرد و ۴۶ درصد زن بودند. میانگین سنی افراد فوت شده ۶۶.۹ است در حالی که در پیک نسخت و دوم بیماری، میانگین سنی ۶۸ سال بود.

وی با اشاره به اینکه ۷۷ درصد فوتی‌های خوزستان دارای بیماری زمینه ای بودند افزود: تعداد افراد بستری ناشی از کرونا در اهواز در عدد ۷۴ نفر ثابت مانده است این در حالی است که پیش از این بیش از ۷۰۰ بیمار مثبت قطعی و محتمل در شهرستان اهواز داشتیم.

هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان نارنجی هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of