۹ درصد آمار مرگ ناشی از کرونا در کشور متعلق به خوزستان است

استاندار خوزستان گفت: پنج هزار نفر در خوزستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که این آمار ۹ درصد مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش اهواز نوین، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر در خوزستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند این در حالی است که آمار مرگ و میر در کل کشور ۶۳ هزار نفر است بر این اساس ۹ درصد از آمار مرگ و میر متعلق به خوزستان هست.

وی افزود: استان خوزستان پنج درصد آمار کل کشور را در بر میگیرد که این میزان فوتی در خوزستان جای نگرانی و تاسف دارد.

استاندار خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته نیز ۳۴ نفر بصورت قطعی در اثر ابتلا به کرونا و هشت نفر بصورت مشکوک به ابتلا در خوزستان فوت شدند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۴ هزار تست گرفته شد که از این تعداد دو هزار و ۷۷۷ نفر مثبت و بیش از ۲۲۰ نفر بستری شدند.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شناسایی بیماران و قطع زنجیره انتقال کمک بسزایی می‌کند به طوری که به ازای هر یک بیمار ۱۰ تست گرفته می‌شود که این امر خطر مرگ را در بیماران کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: در این طرح برخی از روزها حتی تا ۲۷ هزار تست انجام می‌شد که اکنون به روزی ۶ هزار تست رسیده بر همین اساس درخواست کیت تشخیص پی سی آر و رپید تست دادیم.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: از عمده دلایل ابتلا به کرونا در خوزستان ۲۵ درصد بر اثر تماس در خانواده‌ها، ۲۳ درصد به دلیل شرکت در مهمانی‌ها و دید و بازدیدها، ۱۸ درصد در ترددهای مکرر درون شهری، ۱۱ درصد بر اثر حضور در تجمع و ۹ درصد به دلیل شرکت در مراسم عزا و عروسی است.

وی درخصوص وضعیت رنگبندی شهرهای استان، اذعان کرد: در حال حاضر ۱۶ شهر قرمز، هشت شهر نارنجی و سه شهر دیگر زرد هستند که متاسفانه شرایط مطلوب نیست‌.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of