راه‌اندازی ۲۷۵ مرکز” اطعام مهدوی” در ماه مبارک رمضان درخوزستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۲۷۵ مرکز “اطعام مهدوی” در ماه مبارک رمضان امسال، با رعایت پروتکل‌ها و نظارت بهداشتی، به ارایه افطاری ساده در خوزستان اقدام می‌کنند.

به گزارش  اهواز نوین جمال شیبه روز سه‌شنبه در آیین آغاز به کار نخستین مرکز اطعام مهدوی استان در مسجد حجت منطقه زیتون کارگری اهواز بیان کرد: نخستین مرکز اطعام مهدوی در خوزستان در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و عملیاتی کردن رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان، غذای گرم و بسته معیشتی را با مشارکت خیران میان نیازمندان توزیع می‌کند.
وی گفت: نخستین آشپزخانه به همت بسیج امام علی(ع) و امام حسین(ع)، قرارگاه جهادی شهید مصدق طاهری و مسجد حجت اهواز راه‌اندازی شد.

تهیه بیش از یک میلیون پرس غذای گرم
شیبه با بیان اینکه بیش از یک میلیون پرس غذای گرم در خوزستان تهیه و توزیع می‌شود، ادامه داد: این غذاها با همکاری و مشارکت مردم نیکوکار، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری، بسیج و سپاه، گروه‌های جهادی، اصناف، سازمان‌ها و نهادها تهیه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه این آشپزخانه‌ها از روز نخست ماه مبارک رمضان شروع به فعالیت می‌کنند افزود: در ماه مبارک رمضان، مددجویان و نیازمندان در قالب طرح اطعام مهدوی ، افطاری ساده غذای گرم و بسته معیشتی و سبد غذایی دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: همچنین ۱۷۵ هزار سبد غذایی و بسته معیشتی به ارزش هر کدام پنج میلیون ریال بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

شیبه با اشاره به طرح “هر خوزستانی حامی یک یتیم” با هدف حمایت از ایتام افزود : در تلاش هستیم در ماه مبارک رمضان به همت مردم و خیران خوزستان هیچ فرزندی از ایتام بدون حامی نماند.
کمیته امداد خوزستان با دعوت از مردم، خیران و همه نهادها و دستگاه‌های مسوول برای پیوستن به مرحله سوم پویش ایران همدل، ادامه داد: مردم نیکوکار می‌توانند برای ارایه کمک‌های خود از طریق شمارگیری کد دستوری #۱۴* و *۸۸۷۷*۰۶۱*۱#  اقدام کنند. همچنین پایگاه‌ها و دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) و مراکز نیکوکاری در سراسر خوزستان آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.
کمیته امداد در قالب پویش ملی “ایران همدل” در راستای بهره‌مندی از ظرفیت مردم نوعدوست، خیران و نیکوکاران و ترویج سنت حسنه اطعام نیازمندان طرحی را با عنوان “اطعام مهدوی” افطاری ساده آغاز کرده است. با توجه به شیوع کرونا در جامعه، اقشار نیازمند به کمک‌های معیشتی بیشتری نیاز دارند.

در خوزستان ۱۳۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of