بیش از۱.۳میلیون تن نهاده‌ دامی از بندرامام خمینی(ره) درحال حمل است

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: یک میلیون و ۳۵۰هزار تن نهاده‌های دامی در بندرامام خمینی(ره) در حال حمل به نقاط مختلف کشور است.

 به گزارش اهواز نوین، حمید بدوی روز دوشنبه افزود:طبق برنامه، نهاده‌های دامی شامل ذرت ، جو و کنجاله سویا با ناوگان جاده‌ای و ریلی ، از این بندر به سایر نقاط کشور حمل می‌شود.
وی گفت: بخش مهمی از نهاده‌های دامی وارداتی در امسال در انبارهای بندر امام خمینی(ره) تخلیه شده و بخشی نیز مربوط به پارسال است.
بدوی، با اشاره به اینکه روند ترخیص و واردات نهاده‌های دامی در بندرامام خمینی(ره) به سرعت انجام می‌شود و با هماهنگی انجام شده خللی در این روند ایجاد نشده است افزود:بار کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی به سرعت در حال تخلیه است.
مدیرکل پشتیبانی اموردام خوزستان با اشاره به حمل یکسره بخشی از نهاده‌های دامی با هدف کاهش هزینه‌ها و سرعت عمل بیشتر بیان کرد: اولویت شرکت متبوع حمل یکسره نهاده‌ها بدون توقف در بندر امام خمینی(ره) است.
پارسال حدود ۱۴میلیون تن نهاده دامی و غلات از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد.
حدود ۸۰ درصد حجم نهاده‌های دامی و غلات مورد نیاز کشور به صورت فله‌ای از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود.
بندر امام خمینی(ره) واقع در شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان مهمترین بندر عملیاتی کشور است و سالانه حدود ۵۰میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود.
اتصال به شبکه ریلی و هوایی کشور و دسترسی آسان به شبکه جاده‌ای از مزایای بندر امام خمینی(ره) است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of