مشارکت ۱۴ هزار بسیجی خوزستانی در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان از مشارکت ۱۴ هزار بسیجی در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش اهواز نوین، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی  اظهار کرد: طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که بصورت محله محور برگزار می‌شود، بسیجیان ما با معرفی بیماران کرونایی از سوی مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها اقدام به بیماریابی در منطقه محل سکونت هر کدام از بیمارها می‌کنند.

وی افزود: ‌تقریبا به ازای هر یک از بیماران کرونایی حدود ۱۱ نفر از اطرافیان بیمار مورد تست قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه ولیعصر عج خوزستان گفت: اجرای بخشی از طرح به عهده بسیجیان استان است که بین ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر را برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ساماندهی نمودیم.

وی ادامه داد: از دهه سوم اسفند ماه ۹۹ طرح تشدید بیماریابی آغاز شد و با محدودیت‌هایی که ستاد مرکزی کرونا اعلام نموده امیدواریم مجددا آسایش و آرامش به مردم استان برگردد.

حسن شاهوار پور تصریح کرد: مردم و بازاریان یکی از ارکان اصلی اجرای طرح‌ها است که خدا را شاکریم مردم در این زمینه همکاری لازم را دارند.

وی بیان کرد: در جلسه امروز اشکالات طرح بررسی و نکات کلیدی که در اجرای بهتر و تقویت طرح کمک می‌کند تحلیل شدند.

شاهوار پور عنوان کرد: در این جلسه سعی شد تجارب شهرهای مختلف در اختیار حاضرین قرار گیرد و هر چه زودتر وضعیت در شهرهای قرمز بهبود یابد.

وی اذعان کرد: یکی از مشکلات طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی بحث پشتیبانی‌هاست چراکه بسیجیانی که داوطلب می‌شوند بدون هیچ چشم داشتی کمک ‌می‌کنند.

فرمانده سپاه ولیعصر عج خوزستان گفت: از ماسک، شیلد، گان و خودروهای مورد نیاز جهت سرکشی به بیماران و تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های بیماران هزینه‌هایی هستند که نیاز به پشتیبانی دارند.

وی ادامه داد: در ستاد مرکزی مقابله با کرونا با دستور استاندار ابلاغ شد که تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته که بخشی از آن‌ها پای کار آمده‌اند.

حسن شاهوار پور تصریح کرد: توقع داریم دستگاه‌هایی که هنوز همکاری خود را شروع نکردند سریع‌تر هماهنگی و پشتیبانی خود را آغاز کنند البته همه فرمانداران قول مساعد جهت همکاری در اجرای طرح را داده‌اند.

وی بیان کرد: ظرفیت بیمارستان‌های بسیاری از شهرهای ما محدود است و خیلی از بیماران نیاز به مراقبت بیشتر دارند که این مسئله به دستگاه بهداشت و درمان استان بر می‌گردد و نیاز است اندکی امکانات در مراکز درمانی بهتر و بیشتر شود تا از تلافات انسانی جلوگیری شود.

شاهوار پور عنوان کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بر اساس یک تجربه علمی در حال انجام است و در برخی از کشورها مانند ویتنام نمونه این طرح در حال اجراست و کاملا قطع زنجیره کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح تنهاترین راه قطع زنجیره است همچنین بهترین و کم هزینه‌ترین کار در بحث مقابله با کرونا قطع زنجیره است که فعلا با این طرح پیش‌بینی شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of