استاندار:اغلب تفاهم نامه‌ها درخوزستان بدون پیش بینی اعتبارمنعقدمی شوند

استاندار خوزستان با انتقاد شدید از انعقاد تفاهم نامه های بدون پشتوانه در استان گفت: بسیاری از تفاهم نامه‌ها در استان بدون پیش بینی اعتبار و بودجه به امضا می رسند که در نتیجه آن اجرایی نمی شوند و این امر موجب نارضایتی و سلب اعتماد عمومی می شود.

به گزارش پنجشنبه اهواز نوین به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان ، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ساماندهی و علاج بخشی سازه های آبی تاریخی شهرستان شوشتر در سرسرای استانداری بیان کرد: مدیران باید دقت کنند که به هیچ عنوان زیر بار امضای تفاهم نامه های بدون پشتوانه اعتباری و اجرایی نرفته و پیش از امضای تفاهم نامه ای نسبت به تامین اعتبار و شیوه اجرایی شدن آن کسب اطمینان نمایند.
سلیمانی افزود: در صورتی که شیوه اجرای تفاهم نامه طرح ساماندهی و علاج بخشی سازه های آبی شوشتر مشخص شود ۵۰ درصد از اعتبارت آن را تقبل می کنم.
در ادامه این‌نشست معاون عمرانی استانداری خوزستان  گفت: در خصوص مجموعه سازه های آبی شوشتر پیش از این برخی تصمیم ها گرفته شده و توافقنامه هایی امضا شده از جمله اقدامات در زمینه دیواره مشرف به سازه های آبی با توجه به حساسیت های موجود نیاز به یک سری کارهای مقدماتی و مطالعات دارند.
فاضل عبیات ادامه داد: همچنین در ارتباط با لایروبی انهاری که در منطقه وجود دارند و سایر اقدامات وزارت نیرو در این زمینه با توجه به اهمیت و پیچیدگی های زیاد، کار به کمیته ای موکول شد تا تفاهمنامه های سابق که عملی نشدند را بررسی نموده و زمانبندی مشخص برای اجرای آنها تعیین شود.
عبیات بیان کرد: در جلسه قبل در خصوص بررسی مشکلات شهرستان های شوشتر و گتوند که به ریاست استاندار و و با حضور نماینده شوشتر و گتوند برگزار شد مسئله مربوط به تثبیت دیواره مشرف به سازه ها مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس زمان‌بندی ابلاغ شده مقرر شد سازمان آب و برق خوزستان نسبت به ارائه نتیجه مطالعه شیوه تثبیت این دیواره ظرف مدت مقرر اقدام نماید.
معاون عمرانی استانداری بیان کرد: هم اکنون در حال پیگیری موضوع مربوط به دیواره و همچنین لایروبی و سایر اقدامات مربوط به سازه های آبی شهرستان شوشتر هستیم و امیدواریم این طرح ها و اقدامات با توجه به اهمیت فوق‌العاده زیاد آن در زمینه ارزش تاریخی و باستانی این منظومه عملیاتی شود.
در ابتدای این نشست نیز سهراب گیلانی در ارتباط با مسایل و مشکلات سازه های آبی شوشتر به بیان توضیحاتی پرداخت و بر برنامه ریزی جهت رسیدگی به این مشکلات تاکید کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of