فعالیت یازده بازار عمده و خرده فروشی محصولات شیلاتی در خوزستان

یازده بازار به صورت عمده و خرده فروشی در سطح خوزستان فعال هستند و زنده فروشی ماهیان گرمابی در اهواز، خرمشهر و صادرات آبزیان به استان‌های همجوار نیز در حال انجام است.

به گزارش اهواز نوین، مدیر‌کل شیلات خوزستان در نشست شورای هماهنگی مدیران کل شیلات استان ها با اشاره به فعالیت یازده بازار عرضه عمده و خرده فروشی محصولات شیلاتی در استان گفت : خوزستان بیشترین میزان ماهیان گرمابی را در کشور تولید می‌کند.
فتح الله ابوعلی سرانه مصرف ماهیان را ۱۸ کیلوگرم  عنوان کرد و افزود : با توجه به پیامد‌های شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، صادرات آبزیان تحت الشعاع قرار گرفته است و امیدواریم با وضعیت فعلی، مصرف داخلی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۲۴ هزار تن صادرات محصولات شیلاتی از خوزستان انجام شد افزود : با توجه به شرایط کرونایی پیش بینی می شود حجم صادرات این محصولات تا پایان امسال به ۱۸ هزار تن برسد .

ابوعلی، بر استفاده از ظرفیت بازارچه‌های فعال داخلی که قابل رصد و کنترل است تاکید کرد و گفت :  پیشنهاد می‌کنیم، سهمیه نهاده‌های شیلات استان  به صورت مستقل اعلام و به سازمان جهاد کشاورزی استان ارجاع داده نشود.

وی همچنین، با بیان اینکه راه اندازی رستوران شیلاتی با استقبال خوب شهروندان اهوازی همراه بود افزود: به زودی در سایر شهرستان‌های استان نیز، این گونه رستوران‌ها احداث می‌شوند.

نشست شورای هماهنگی مدیران کل شیلات استان‌های ساحلی، اردبیل، لرستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of