وضع خوزستان جز با تعطیلی کنترل نمی‌شود / تقاضای تزریق کادر درمانی به بیمارستان‌های اهواز

 با گذشت بیش از ۱۰ روز از اعلام خیز کرونا در خوزستان، بنا به اعلام وزارت بهداشت و به گفته مسئولان بهداشتی و درمانی استان خوزستان، همچنان روند مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی در خوزستان افزایشی است و بیمارستان‌های اهواز با کمبود کادر پرستاری و درمانی مواجه شده‌اند.

با وجود اعلام محدودیت‌های شدید و منع تردد بین شهری در خوزستان و مسدود شدن ورودی‌ها و خروجی‌های استان و جلوگیری از خروج خوزستانی‌ها، همچنان پیشنهاد قرنطینه و تعطیلی گسترده در خوزستان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا پذیرفته نشده است.

این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از ارسال دوباره درخواست قرنطینه خوزستان به ستاد ملی خبر داده‌اند.

معاون درمان علوم پزشکی اهواز مطرح کرد

تقاضای کمک برای تزریق کادر درمانی به بیمارستان‌های اهواز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های خوزستان کاهش پیدا نکرده و همچنان بالا است و این مساله می‌تواند بر خستگی و فرسودگی پرستاران اثر منفی بگذارد و کیفیت خدمات را تحت تاثیر قرار دهد.

دکتر فرهاد سلطانی با اشاره به کمبود نیرو در کادر درمانی بیمارستان‌های اهواز در پی شیوع گسترده کرونا در خوزستان، اظهار کرد: آمار مراجعه‌کنندگان و بیماران، بیش از ظرفیت بیمارستان‌ها است و از ظرفیت نیروی انسانی مستقر در بیمارستان‌ها بیشتر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای تزریق نیروی بیشتر به بیمارستان‌ها و برای اینکه بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم، عمل‌های جراحی غیرضروری از جمله عمل‌های زیبایی و خدمات دندانپزشکی غیرضروری لغو شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: بدین ترتیب، تعدادی از پرسنل که در بیمارستان‌های دیگر کار می‌کنند آزاد می‌شوند و می‌توانند به بیمارستان‌های ارائه‌دهنده خدمات به بیماران مبتلا به کرونا کمک کنند.

سلطانی ادامه داد: به منظور جبران کمبود کادر درمانی، مکاتباتی نیز با سازمان تامین اجتماعی و نظام پرستاری انجام شده است تا به صورت داوطلبانه پرستار، بهیار و کمک بهیار در اختیار ما قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های خوزستان کاهش پیدا نکرده و همچنان بالا است و این مساله می‌تواند بر خستگی و فرسودگی پرستاران اثر منفی بگذارد و کیفیت خدمات را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک بخش خبری صحبت می‌کرد، افزود: رعایت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم می‌تواند به کاهش بار مراجعات به بیمارستان‌ها کمک شایانی کند.

رئیس مرکز بهداشت استان:

جز با تعطیلی کامل خوزستان نمی‌توانیم وضعیت را کنترل کنیم

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به گسترش بیماری با شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان خوزستان گفت: جز با تعطیلی کامل استان خوزستان نمی‌توانیم وضعیت را کنترل کنیم.

دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا در خوزستان اظهار کرد: بنا بر آمار قبلی، از ۶۶ مورد شناسایی‌شده کرونای انگلیسی، حدود ۲۷ مورد مربوط به استان خوزستان بوده است هرچند این ویروس در کل کشور در حال چرخش است.

وی افزود: روز جمعه که جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان خوزستان برگزار شد، به عنوان رئیس مرکز بهداشت خوزستان درخواست تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان را به ستاد ارائه کردم تا خوزستان به صورت کامل دو هفته تعطیل شود.

علوی ادامه داد: به این منظور، استان خوزستان باید “لاک داون” به معنای تعطیلی کامل و هدفمند شود اما ستاد خوزستان نمی‌تواند به تنهایی برای لاک داون تصمیم‌گیری کند و ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی با اشاره به عدم موافقت با لاک داون خوزستان در ستاد ملی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه روی تشدید محدودیت‌ها در خوزستان تاکید کرد اما مجددا دو نامه دیگر برای قرنطینه و تعطیلی کامل خوزستان به ستاد ملی کرونا ارسال شده است تا در نهایت با این خوتسته ما موافقت شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به گسترش بیماری با شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان خوزستان گفت: جز با تعطیلی کامل استان خوزستان نمی‌توانیم وضعیت را کنترل کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد

افزایش ۱۰ برابری مراجعات به مراکز بهداشتی / انجام روزانه ۳ هزار تست خانگی در اهواز

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از افزایش ۱۰ برابری مراجعات به مراکز بهداشتی خبر داد.

امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در شرق اهواز اظهار کرد: تعداد مراجعات بیماران ۱۰ برابر شده و تعداد بیماران مثبت کرونا نیز به همین نسبت افزایش یافته است.

وی افزود: در ۱۱ نقطه شهر اهواز مراکز نمونه‌گیری کرونا وجود دارد و همچنین روزانه ۳ هزار تست خانگی در خانه‌های مردم در شرق و غرب اهواز انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: زمانی که تعداد انجام تست‌های کرونا افزایش می‌یابد، قطعا میزان شناسایی افراد مبتلا نیز افزایش خواهد یافت.

مردانی با اشاره به موثر بودن محدودیت‌های ایجادشده و با انتقاد از غیر ضروری بودن بسیاری از ترددها در اهواز تصریح کرد: کانون انتشار ویروس در تجمعات و شلوغی‌ها است؛ زمانی که بازار شلوغ باشد و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعداد بیماران افزایش خواهد یافت.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of