افزایش صعودی کرونا در جنوب خوزستان/کرونایی انگلیسی همچنان جولان می‌دهد

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ورود افراد آلوده از مبادی مرزی خوزستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید در مرزها برای افرادی که وارد کشور می شوند شرایط آزمایشگاهی را فراهم کنند و کمتر از ۶ساعت جواب تست را اعلام کند.

به گزارش اهواز نوین، کرونا روز به روز در حال شتاب گرفتن است و تعداد شهرهای قرمز خوزستان از ۹ شهر به ۱۱ شهر در استان رسیده است و بیمارستان‌های خوزستان در حال تکمیل است.

محدودیت های کرونایی در شهرها حال اجراست و هر چند بستن بسیاری از خیابان‌ها از سوی شهرداری مشکلات زیادی را برای تردد مردم ایجاد کرده است به طوری که زندگی عادی مردم با اختلال روبه‌رو شده است.

لغو عمل‌های جراحی غیر ضروری در خوزستان

فرهاد سلطانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز طی دستور‌العملی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هر گونه عمل جراحی غیر ضروری و زیبایی را منع و خواستار اختصاص تخت‌ها و کادر درمان به کرونا شده است.

بازدید معاون وزیر بهداشت از جنوب غرب خوزستان

با توجه به افزایش صعودی کرونا در جنوب خوزستان و تایید حضور کرونایی انگلیسی در این بخش، قاسم جان بابایی؛ معاون درمان وزارت بهداشت و محمدمهدی گویا؛ رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر از بخش های مختلف بیمارستان آیت اله طالقانی آبادان بازدید کردند.

در این بازدید فرهاد ابول نژادیان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و شکراله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور داشتند. تیم وزارت بهداشت پس از بازدید از پس از بیمارستان آیت اله طالقانی آبادان، برای بررسی وضعیت بیماران بستری دربیمارستان شهیدمعرفی زاده شادگان  راهی این شهرستان شدند.

افزایش ۱۰۰ درصدی موارد بستری ناشی از کرونا در اندیمشک

یحیی میثم سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک با اشاره افزایش صعودی کرونا در اندیمشک گفت: مراجعه‌کنندگان کرونایی دو برابر افزایش یافته و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی موارد بستری ناشی از کرونا در اندیمشک هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت اندیمشک، دورهمی‌های خانوادگی را عامل شیوع کرونا معرفی و عنوان کرد: شرکت در تجمعات، برگزاری مراسم شادی و عزا، ترددهای بین‌شهری و درون‌شهری از دیگر عوامل مهم در شیوع کرونا در شهرستان اندیمشک است.

وی با اشاره به اینکه میزان مراجعه‌کنندگان در حوزه ابتلاء به کرونا ویروس دو برابر افزایش یافته است، گفت: متأسفانه شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی موارد بستری ناشی از کرونا نسبت به یک هفته گذشته در شهرستان اندیمشک هستیم.

میثم تصریح کرد: پایش روزانه شرایط موجود برای حفظ سلامت جامعه در شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان در حال انجام و ستاد کرونا نیز در اندیمشک به دنبال اجرای راهکارهایی برای برون‌رفت از شرایط موجود و قطع زنجیره کروناست.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک تصریح کرد: در صورت تداوم شرایط موجود و افزایش ابتلاء به بیماری کرونا ویروس محدودیت‌های بیشتری در شهرستان اندیمشک اجرا می‌شود.

ماهشهر در وضعیت هشدار/ نیمی از مراجعه کنندگان دارای کرونا هستند

صالح بهمئی رئیس مرکز بهداشت ماهشهردرباره وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: ۵۰ درصد از تست های پی سی آر برای تشخیص ابتلا به بیماری کرونا مراجعان به مراکز درمانی ماهشهر مثبت است که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی بیان داشت: در ۲، سه هفته اخیر متاسفانه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان های ماهشهر سیر صعودی داشته و به تبع آن آمار بیماران بدحال نیز بیشتر شده است.

بهمئی افزود: در یک ماه گذشته موارد مرگ ناشی از کرونا در این شهرستان نداشتیم اما با افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها، شاهد موارد مرگ در شهرستان ماهشهر هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: عادی انگاری در سطح شهر باعث شد استخرها بازگشایی شوند و مجوز فعالیت تالارهای عروسی صادر شد و مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکردند و در نتیجه بار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته شهرستان ماهشهر بیشتر شد.

رئیس مرکز بهداشت ماهشهر از تکمیل ظرفیت تخت های آی سی یو خبر داد و گفت: هر سه بیمارستان تامین اجتماعی، نفت و حاجیه نرگس بیماران کرونایی را بستری می کنند که حدودا ۶۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه سه بیمارستان بستری هستند.

وی افزود: تمام تلاش خود را انجام می دهیم که زنجیره انتقال بیماری را با اجرای طرح شهید سلیمانی قطع کنیم. ردیابی این بیماری همچنان در حال انجام است و کسانی که تست کرونای آنها مثبت باشد در قرنطینه خانگی قرار می گیرند همچنین افرادی  که با فرد بیمار در تماس بودند ردگیری کرده و از آنها نمونه گیری می شود.

قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت در ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: روند ابتلا به بیماری در استان خوزستان قدری سریع است و متاسفانه میزان بستری ها نسبت به سه، چهار هفته قبل تقریبا پنج تا ۶ برابر بیشتر شده است اما با این وجود کادر پزشکی نسبت به گذشته ماهر تر و مجرب تر شده اند.

سیکل بیماری در خوزستان هر چه سریعتر باید شکسته شود

وی افزود: زیرساخت لازم اکنون برای خدمات رسانی به بیماران خوزستان مناسب است و تمام تلاشمان بر این است که سیکل بیماری هر چه سریعتر شکسته شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: در مدت اخیر دانشگاه علوم پزشکی تلاش بسیار زیادی داشته تا زیرساخت های لازم برای آزمایش بیماران را فراهم کند و به هر نحو ممکن از تجمع به عنوان مهمترین عامل انتشار بیماری جلوگیری کند. همچنین به زودی تعدادی ماسک بین افراد مستمند به ویژه در مناطق محروم خوزستان توزیع می شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی در شادگان به خوبی در حال انجام است

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان شادگان که شیوع مجدد بیماری از آنجا اعلام شده است، رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی در حال انجام است و اکثر مردم از ماسک استفاده می کنند و تمام بازارهای شادگان تعطیل شدند.

جان بابایی گفت: اگر بتوانیم اماکن عمومی شلوغ را تعطیل کنیم روند انتشار بیماری کاهش می یابد. مهمترین نگرانی ما در خوزستان تجمع در مجالس فوت و عروسی است که امیدواریم با همراهی مردم و ارگان های مختلف هر چه زودتر سیکل بیماری در استان قطع شود.

جوابدهی تست کرونا در مبادی مرزی کمتر از ۶ ساعت

وی بیان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی باید در مرزها برای افرادی که وارد کشور می شوند شرایط آزمایشگاهی را فراهم کنند تا از تمام کسانی که وارد مرز می شوند تست پی سی آر گرفته شود و تنها در صورتی که جواب آزمایش فرد منفی شد اجازه ورود به کشور داشته باشد و مهمتر اینکه جواب تست ها باید کمتر از ۶ ساعت مشخص شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: در روزهای آینده کیت هایی در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی گذاشته می شود تا در فرودگاه ها و ترمینال ها شرایط انجام تست سریع فراهم شود و هر کسی که قصد سفر به استان های دیگر را دارد ابتدا باید تست سریع انجام دهد. این موضوع می تواند به جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند.

راه اندازی بخش اورژانس سه بیمارستان در خوزستان

وی افزود: برنامه هایی برای توسعه زیرساخت های درمانی در خوزستان در نظر گرفته شده است و به زودی بخش اورژانس بیمارستان سینا کارون، بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک و بیمارستان بهبهان راه اندازی می شوند.

جان بابایی در پایان گفت: از مردم خوزستان تقاضا داریم با پرسنل بهداشت و درمان استان همراه باشند و پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا روند شیوع کرونا کاهش یابد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of