• پنج شنبه / 9 فروردین 1403 / 12:42
  • دسته‌بندی: اخبار ایران
  • کد خبر: 99111285703
  • خبرنگار : 2

روند مثبت حرکت شاخص تا چه زمانی ادامه دارد؟

سرانجام بعد از روزهای سرشار از التهاب، بازار سرمایه در نخستین روز هفته سبزپوش شد و شاخص بیش از ۳۹ هزار واحد افزایش یافت.

محمد خبری‌زاده، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت کنونی بازار درباره دلایل مثبت شدن شاخص تاکید کرد: یکی از مهمترین عوامل این بود که بازار به ارزندگی رسیده و از سوی دیگر امروز طبق اعلامیه‌ای که بورس اعلام کرد بازارگردان‌ها الزامی به ای‌پی‌های تعهد خودشان در بخش فروش نداشتند. یعنی فروشنده بالقوه در بازار کم شده بود و از آن طرف هم قیمت‌ها جذاب شده بود و گزارش‌های خوبی هم از شرکت‌ها منتشر شد . به این سه دلیل در کنار هم سبب شد بازار سبزپوش شود.
وی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر کمی ابهام در فضا ایجاد کرد، گفت: شاید یکی از دلایلی که بورس در هفته های اخیر ریزش داشت، همین ابهامات بوده است. امیدوارم هر چه زودتر وضعیت شفاف شود که بازار سرمایه روند بهتری را در پیش بگیرد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال تداوم افزایش قیمت دلار وجود دارد یا خیر؟ گفت:این نکته را دقیق نمیدانم. شاید یکی از دلایل افزایش قیمت دلار به توقیف نفتکش‌ها بازگردد . ولی این که تا کجا می‌خواهد رشد کند واقعا مشخص نیست.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of