محموله سوخت قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف شد

جانشین فرماندهی مرزبانی ودریابانی خوزستان گفت:با هوشیاری ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر یک محموله سوخت قاچاق در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.

به گزارش اهواز نوین، سرهنگ یدالله شرفی روز سه‌شنبه افزود: ماموران دریابانی روز دوشنبه در بازرسی از یک فروند شناور صیادی ۲۸هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت(گازوییل) قاچاق کشف و ضبط کردند.
وی گفت:این محموله سوخت قاچاق در شناور صیادی جاسازی شده و بنا بود ضمن خروج غیرقانونی از آبهای شمال غرب خلیج فارس به دلالان سوخت فروخته شود.
جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه افزود:دراین ارتباط چهار متهم به قاچاق سوخت بازداشت شدند که پس از تکمیل پرونده ، تحویل مراجع قضایی استان خواهند شد.
شرفی بر عزم ماموران مرزبانی ودریابانی در برخورد با پدیده شوم قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از خروج غیرقانونی سرمایه ملی از کشور تاکید کرد.
وی افزود: برخی صیادان و دریانوردان بومی استان به بهانه صیادی و فعالیت‌های تجاری  سوخت یارانه دریافت کرده و پس از چند روز بدون هیچ گونه فعالیت صیادی و دریانوردی اقدام به فروش غیرقانونی سوخت به دلالان می‌کنند که ماموران دریابانی براساس وظایف ذاتی خود در کنترل و نظارت دقیق بر تردد شناورها از خروج غیرقانونی سوخت از کشور جلوگیری می کنند.
سال جاری دهها فروند شناور صیادی و باری در خورها ، آبراه‌ها ، مناطق ساحلی خوزستان و آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس توقیف شدند و تاکنون بیش از یک میلیون لیتر سوخت(گازوییل)
کشف و ضبط شده است.
قاچاق سوخت از مناطق ساحلی خوزستان و خورهای متعدد که قابلیت کشتیرانی نیز دارند با “چتری” شناور نیز انجام می شود که در برخی موارد منجربه آلودگی محیط زیست نیز می‌شود.
هرچند با شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر ، از حجم قاچاق سوخت در آبهای خوزستان کاسته شده است ولی به علت سود نامشروع ، همچنان انگیزه کافی برای قاچاق سوخت وجود دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of