توضیح رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص بیماران مشکوک به هپاتیت A

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز پنجشنبه توضیحاتی در خصوص مشاهده ۱۴ بیمار مشکوک به هپاتیتA در یک روستای باغملک ارایه کرد.

به گزارش اهواز نوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور  اهواز دکتر  ابول نژادیان افزود :در یک ماه اخیر تعداد ۱۴ نفر از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک که بیشترشان کودکان زیر ۱۰ سال هستند با علائم زردی، اسهال، استفراغ و درد شکمی شناسایی و مراقبت شدند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ بیمار درمان و ترخیص شده اند و  چهار بیمار در بیمارستان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اضافه کرد: تمام مبتلایان نسبت خانوادگی دارند و محل سکونتشان در نزدیک به یکدیگر است.

به گفته وی حدود یک ماه پیش کودکی از استان مجاور با علائم اسهال و استفراغ به بیمارستان باغملک مراجعه کرد که پس از درمان به منزل یکی از اقوام خود در همین روستا مراجعه و  این اقدام موجب انتشار بیماری  در روستا شد.

ابول نژادیا گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از ۲ روستای مجاور هم که دارای انشعاب آب مشترک هستند یکی از روستاها کاملا عاری از این بیماری هست اما در روستای دیگر موارد مبتلا به هپاتیت A مشاهده شده است.

وی اظهار داشت: پس از گزارش اولیه در روستای لالب تیم های واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان و معاونت بهداشت استان با حضور در منطقه درگیر به صورت روزانه مبادرت به بیماریابی فعال و خانه به خانه در سطح روستا و مراقبت و آموزش به موارد جدید کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: همچنین در طی این مدت اقدامات و هماهنگی لازم در خصوص کلرسنجی آب شرب ، کنترل آب آشامیدنی،لایروبی و آهک پاشی به صورت روزانه انجام شده است.

بیماری هپاتیت A یکی از بیماری‌های ویروسی است که از طریق مواد غذایی و  آب آلوده یا تماس نزدیک با فرد آلوده منتقل می شود .

شایعترین علامت بیماری زردی است و  برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دستها با آب و صابون بخصوص بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و همچنین مصرف آب و مواد غذایی سالم توصیه می شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of